Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Dzięki za info co do skuteczności preparatu LOCTITE.
Co do pasowań, nie bardzo rozumiem. Uważasz , że pasowanie zewnętrznego bieżnika łożyska tocznego w gnieździe (obudowie) nie musi być wciskane i stanowi normę? Jeżeli tak, to nie zgadzam się z tym absolutnie. Pasowanie łożysk na wale i w oprawie decyduje o ich prawidłowej pracy i musi zabezpieczyć przed obracaniem się pierścieni względem wału i oprawy. Ponadto łożyska obciążone dużymi siłami lub pracujące przy obciążeniach dynamicznych wymagają ciaśniejszego osadzenia od łożysk lekko obciążonych. A z takim przypadkiem mamy do czynienia przy mostach i skrzyniach begów. No i dlatego te oprawy wybijają się. Przy luzach, łożysko toczne zaczyna pracować jak ślizgowo-toczne. Oś obrotu zaczyna obracać się w granicach luzu powodując dalsze wybicie wału/obudowy, co w konsekwencji prowadzi do wyłamania zębów i całkowitego zniszczenia przekładni. Wg, mnie jakakolwiek możliwość obrotu bieżnika na wale czy w obudowie bezwzględnie kwalifikuje wał/obudowę do wymiany bądź regeneracji.
CNC to tylko system sterowania, narzędzia skrawające i obrabiarki pozostają takie same. CNC nie jest receptą na 1-2 szt. tulejek. Prawdziwym problemem technologicznym jest wytoczenie rowka na oring w twardym materiale, na odpowiednią głębokość (mała średnica otworu, odpychanie noża hakowego, nie ma jak tego zmierzyć). Oczywiście wszystko da się zrobić, jak ktoś się uprze, że dorobi, a nie będzie kupował.
Co do pasowań, nie bardzo rozumiem. Uważasz , że pasowanie zewnętrznego bieżnika łożyska tocznego w gnieździe (obudowie) nie musi być wciskane i stanowi normę? Jeżeli tak, to nie zgadzam się z tym absolutnie. Pasowanie łożysk na wale i w oprawie decyduje o ich prawidłowej pracy i musi zabezpieczyć przed obracaniem się pierścieni względem wału i oprawy. Ponadto łożyska obciążone dużymi siłami lub pracujące przy obciążeniach dynamicznych wymagają ciaśniejszego osadzenia od łożysk lekko obciążonych. A z takim przypadkiem mamy do czynienia przy mostach i skrzyniach begów. No i dlatego te oprawy wybijają się. Przy luzach, łożysko toczne zaczyna pracować jak ślizgowo-toczne. Oś obrotu zaczyna obracać się w granicach luzu powodując dalsze wybicie wału/obudowy, co w konsekwencji prowadzi do wyłamania zębów i całkowitego zniszczenia przekładni. Wg, mnie jakakolwiek możliwość obrotu bieżnika na wale czy w obudowie bezwzględnie kwalifikuje wał/obudowę do wymiany bądź regeneracji.
CNC to tylko system sterowania, narzędzia skrawające i obrabiarki pozostają takie same. CNC nie jest receptą na 1-2 szt. tulejek. Prawdziwym problemem technologicznym jest wytoczenie rowka na oring w twardym materiale, na odpowiednią głębokość (mała średnica otworu, odpychanie noża hakowego, nie ma jak tego zmierzyć). Oczywiście wszystko da się zrobić, jak ktoś się uprze, że dorobi, a nie będzie kupował.
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Nikt nie mówił o obracaniu się zew bieżni łożyska w gnieździe ,łożysko powinno wchodzić z delikatnym oporem .Nie wyobrażam sobie żebym łożysko musiał w żeliwny odlew wciskać prasą (nigdy tak nie musiałem robić)
Chciałeś precyzji wykonania to podałem nowe obrabiarki cnc mogą i robią takie rzeczy w kilka sekund.Nikt nie zakłada sterowania CNC do starych klamotów które stożkują wibrują na materiale .
Myślę że najpierw ktoś obrabia taką tulejką a potem utwardza ewentualnie potem szlifuję część zew .
Dziś taką tulejkę można wykonać od razu z bardzo twardego materiału przy pomocy noży ze specjalnymi wkładami .
Oczywiście japońskie wykonanie tulejki jest perfekcyjne ....
Chciałeś precyzji wykonania to podałem nowe obrabiarki cnc mogą i robią takie rzeczy w kilka sekund.Nikt nie zakłada sterowania CNC do starych klamotów które stożkują wibrują na materiale .
Myślę że najpierw ktoś obrabia taką tulejką a potem utwardza ewentualnie potem szlifuję część zew .
Dziś taką tulejkę można wykonać od razu z bardzo twardego materiału przy pomocy noży ze specjalnymi wkładami .
Oczywiście japońskie wykonanie tulejki jest perfekcyjne ....
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Nie zgadzam się. Im bardziej obciążone łożysko (przypadek mostów i skrzyń biegów) tym bardziej ciasne pasowanie, tak na wale, jak i oprawie. O żadnym delikatnym oporze nie ma mowy, ten może być tylko przy łożyskach lekko obciążonych. Do wciskania nie musi być prasa, zwykle wystarczy dobrać odpowiedni pobijak i nie "naparzać" w bieżnik wewnętrzny jak chcemy łożysko wbić w gniazdo (i odwrotnie przy wale).piotrbpm pisze:Nikt nie mówił o obracaniu się zew bieżni łożyska w gnieździe ,łożysko powinno wchodzić z delikatnym oporem .Nie wyobrażam sobie żebym łożysko musiał w żeliwny odlew wciskać prasą (nigdy tak nie musiałem robić) ....
Tokarka CNC nie zrobi nic więcej niż uniwersalna. Może być tak samo "wylatana" na wrzecionie, w uchwycie, na łożu, na sankach i w imaku, jak każda inna. Do każdej można użyć noże z tymi samymi wkładkami. A, że zrobi szybciej i z powtarzalnymi wymiarami (z tym bywa różnie jak "wylatana") to inna sprawa. Nie ma co kruszyć kopii w tej sprawie, bo zgodni jesteśmy, że Pan Franek - dobry fachowiec i tokarz, spasuje elementy, będzie taniej i będzie działało, przynajmniej jakiś czas.piotrbpm pisze:...Chciałeś precyzji wykonania to podałem nowe obrabiarki cnc mogą i robią takie rzeczy w kilka sekund.Nikt nie zakłada sterowania CNC do starych klamotów które stożkują wibrują na materiale .
Myślę że najpierw ktoś obrabia taką tulejką a potem utwardza ewentualnie potem szlifuję część zew .
Dziś taką tulejkę można wykonać od razu z bardzo twardego materiału przy pomocy noży ze specjalnymi wkładami .
Oczywiście japońskie wykonanie tulejki jest perfekcyjne ....
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Według mnie Piotr ma rację z tym pasowaniem bieżni łożyska a żeliwnym korpusem . W tym miejscu nie występują duże obciążenia tylko potrzymanie osi .
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Tu nie chodzi o to kto ma rację, w mechanice nie ma demokracji. Super byłoby, gdybym to ja się mylił. Kolejny problem miałbym z głowy . Wyobraź sobie co dzieje się z osią obrotu przy dużych i dynamicznych obciążeniach, wyobraź sobie jak i gdzie te obciążenia są przenoszone. A teraz wyobraź sobie co dzieje się, w tej sytuacji, z gniazdem łożyska, jeżeli bieżnik zewn. ma 0,00 - 0,02 mm luzu. Taki luz będziesz wyczuwał w ręku jak pasowanie lekko wciskane. Wg. mnie obciążenia, przy pasowaniu wciskanym wybiją, po iluś tam godzinach pracy, tylko łożysko, bo obciążenia przeniosą się na korpus i całą maszynę. Łożysko wymieni się i po zawodach. A co będzie jeżeli bieżnik nie będzie mocno spasowany z korpusem? .... Ano, bieżnik stopniowo będzie wybijał gniazdo. Taka sama sytuacja jest gdy zbyt luźno spasujemy wałek z bieżnikiem wewnętrznym. Tyle, że tym razem, rowek zrobi się na wałku. Często problem wybitych gniazd łożysk występuje w silnikach, w których wały korbowe łożyskowane są na łożyskach tocznych (np. motocyklowe). My mamy może trochę mniej dynamiczne obciążenia, ale i tak są znaczne. Najbardziej narażone na wybicie gniazda, to właśnie te z przekładnią stożkową, podparte przed kołem zębatym. Wg. mnie, w takich konstrukcjach, nawet przy początkowo wciskanych pasowaniach, po iluś tam godzinach pracy, gniazda i tak wybiją się. A to dlatego, że przy obciążeniach dynamicznych, w pewnym stopniu sprężyste bieżniki łożysk, i tak chwilowo, na niewielkich odcinkach obwodu odspajają się od powierzchni gniazda. Myślę, że to właśnie z tego powodu bardzo łatwo wyjąć łożysko z obudowy w przekładniach stożkowych i mechanizmach różnicowych. UFF !!!! ale się narobiłem.
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Przyszła pora i na mnie by zabrać się za zwrotnice.
To Kubotka ZL-225, przeleciałem tematy i takiej zwrotnicy nikt jeszcze nie robił a przynajmniej nie chwalił się.
Czy są jakieś sugestie jak to ugryźć?
Ps. Wybaczcie ten brud ale poprzedni sezon użytkowałem cieknące zwrotnice wiec ...
To Kubotka ZL-225, przeleciałem tematy i takiej zwrotnicy nikt jeszcze nie robił a przynajmniej nie chwalił się.
Czy są jakieś sugestie jak to ugryźć?
Ps. Wybaczcie ten brud ale poprzedni sezon użytkowałem cieknące zwrotnice wiec ...
- Załączniki
-
- www.resizer.pl_5190.jpg (161.52 KiB) Przejrzano 7426 razy
-
- www.resizer.pl_6375.jpg (117.28 KiB) Przejrzano 7426 razy
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Jestem trochę z tej branży. Patrz niżej
http://www.pkm.edu.pl/index.php/compone ... 9-03010119
Obciążenie ma wpływ ale na pasowanie wałka względem łożyska a nie oprawy.
pzdr.
http://www.pkm.edu.pl/index.php/compone ... 9-03010119
Obciążenie ma wpływ ale na pasowanie wałka względem łożyska a nie oprawy.
pzdr.
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Miło mieć w ekipie fachowca , zawsze jakoś to razniej. Choć nie mając wałków wzorcowych i tak sie robi na wyczucie
Arturro - ja robiłem identyczne zwrotnice, nie ma tego na forum bo wtedy jeszcze nie istniało
Umyj wszystko porządnie, przygotuj trochę czystych szmat, dojście do małego ściągacza do łożysk , choć może nie być potrzebny. I bierz sie za rozbieranie. Jak załozysz odrebny temat i dasz dokumentacje foto - jak Szam, to pomożemy jeśli takiej pomocy będziesz potrzebował.
Potrzebne uszczelniacze ( raczej zamienniki) dostaniesz w dobrym sklepie . Oringi również. Najgorzej jest z pokrywami gumowymi to są te elementy od dołu zwrotnicy. Generalnie w Pilartechu jak szukałem to nie mieli. Rozwiązałem problem, ale .... oryginał to oryginał. Uważaj przy ich demontażu, chyba ze rdza zrobiła juz swoje... Ale jak pisałem wcześniej - to w nowym temacie proszę.
Arturro - ja robiłem identyczne zwrotnice, nie ma tego na forum bo wtedy jeszcze nie istniało
Umyj wszystko porządnie, przygotuj trochę czystych szmat, dojście do małego ściągacza do łożysk , choć może nie być potrzebny. I bierz sie za rozbieranie. Jak załozysz odrebny temat i dasz dokumentacje foto - jak Szam, to pomożemy jeśli takiej pomocy będziesz potrzebował.
Potrzebne uszczelniacze ( raczej zamienniki) dostaniesz w dobrym sklepie . Oringi również. Najgorzej jest z pokrywami gumowymi to są te elementy od dołu zwrotnicy. Generalnie w Pilartechu jak szukałem to nie mieli. Rozwiązałem problem, ale .... oryginał to oryginał. Uważaj przy ich demontażu, chyba ze rdza zrobiła juz swoje... Ale jak pisałem wcześniej - to w nowym temacie proszę.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne