Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Na dzisiaj zostawiłem sobie wyciągnięcie tulejki z wewnętrznym oringiem. Nie mogłem jej ruszyć, zdjąłem więc wąs drążka kierowniczego i pokrywkę. No i całe szczęście .... , górne łożysko wałka zwrotnicy całe skorodowane z potwornymi luzami:
Nie pozostało nic innego, jak rozebrać zwrotnicę do końca:
Pozdrawiam Szam
Nie pozostało nic innego, jak rozebrać zwrotnicę do końca:
Pozdrawiam Szam
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Nie taki diabeł straszny jak się go maluje . Tulejka zwrotnicy zakwalifikowana do wymiany, tak jak i 2 górne łożyska. W ślad za tym oba simmeringi. Dla pewności, do wymiany, też trochę podejrzane 3 łożysko :
Rozebrałem zwrotnicę na czynniki pierwsze:
Koszty:
- tulejka zwrotnicy - 72 zł
- oring - 9 zł
- uszczelka pod górną pokrywkę - 9 zł
- 3 łożyska z górnej półki - 111 zł
- 2 simmeringi, markowe - 28 zł
- koszt wysyłki - nie wiem jeszcze ile
- robocizna - cała przyjemność po mojej stronie
Na zapas zamówiłem też, tulejkę, oring i uszczelkę na drugą zwrotnicę
Niepokoją mnie, kompletnie skorowowane, z dużymi luzami, 2 łożyska z górnej części zwrotnicy (zdjęcie 2). Most nie miał wycieków, i oleju miał tyle ile trzeba. Te łożyska z dolnej części zwrotnicy były ok. Jest na to jakieś uzasadnienie?
Pozdrawiam Szam
Rozebrałem zwrotnicę na czynniki pierwsze:
Koszty:
- tulejka zwrotnicy - 72 zł
- oring - 9 zł
- uszczelka pod górną pokrywkę - 9 zł
- 3 łożyska z górnej półki - 111 zł
- 2 simmeringi, markowe - 28 zł
- koszt wysyłki - nie wiem jeszcze ile
- robocizna - cała przyjemność po mojej stronie
Na zapas zamówiłem też, tulejkę, oring i uszczelkę na drugą zwrotnicę
Niepokoją mnie, kompletnie skorowowane, z dużymi luzami, 2 łożyska z górnej części zwrotnicy (zdjęcie 2). Most nie miał wycieków, i oleju miał tyle ile trzeba. Te łożyska z dolnej części zwrotnicy były ok. Jest na to jakieś uzasadnienie?
Pozdrawiam Szam
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Witaj za mało oleju w samych zwrotnicach zobacz czy masz przejście za zębatką w moście . Wynika że należy zalać zwrotnice .
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Rzecz w tym, że te 2 górne łożyska smarowane są z oleju w przednim moście. Zobacz zdjęcie 1, to te powyżej simmeringu. Dolne były ok., smarowane są olejem ze zwrotnicy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Jak masz możliwość to zdejmij koło i sprawdź łożysko bo widać ogólny brak oleju w przekładni sądząc po kolorze.
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Witam . Czekam cały czas na zamówione tulejki. Po zastanowieniu, doszedłem do wniosku, że przyczyną korozji łożysk w górnej części zwrotnicy był szlam i syf w przednim moście. Na razie teoretycznie, przymierzam się do rozbiórki w celu wyczyszczenia, wypłukania, i zalania świeżym olejem. Trudna to sprawa? A może jest sposób żeby szlam wypłukać bez rozbierania mostu?
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Piotr . Masz z tym duże doświadczenie, doradź coś proszę, rozbierać most czy dać sobie spokój?
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Spróbuj zalać go mieszaniną benzyny ekstrakcyjnej i on i uruchom napęd następnie spuść i zalej olejem jakimś rzadkim z dodatkiem myjącym coś jak do silników i popracuj jakiś tydzień spuść zalej właściwym . Tak bez większych interwencji w most . Jeszcze przed kolejna planowaną wymianą zalej jakimś myjącym by rozpuści pozostałości . Liqul moly coś tej firmy .
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Dobra rada. Dzięki Krzysiek . Tak zrobię. Szkoda, że nie przepłukałem mostu przed zdjęciem całej zwrotnicy. Teraz będę płukał razem z nowymi łożyskami i uszczelniaczem z jednej strony. Mądry Polak po szkodzie.
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Górne łożysko niestety zawsze koroduje ,rozbierałem już kilka mostów i żaden nie oparł się rdzy w górnej części .Dlatego w nowszych modelach troszke to inaczej robią .
Przepłukać można ale trzeba uważać na specyfiki aby nie rozpuszczały ani nie reagowały z simeringami .Ja zawsze jeśli robię jakiś większy remont łupie most na pół i po problemie .Ty nie musisz go odpinać bo może go rozpołowić w ramie i masz wszystko jak na tacy .
Zalej nowym olejem ,popracuj trochę (kilak godzin) i potem zmień i wszystko w tym temacie(chyba że masz chęć i czas to rozbierz drugą połówkę o której pisałem wyżej ) .
Przepłukać można ale trzeba uważać na specyfiki aby nie rozpuszczały ani nie reagowały z simeringami .Ja zawsze jeśli robię jakiś większy remont łupie most na pół i po problemie .Ty nie musisz go odpinać bo może go rozpołowić w ramie i masz wszystko jak na tacy .
Zalej nowym olejem ,popracuj trochę (kilak godzin) i potem zmień i wszystko w tym temacie(chyba że masz chęć i czas to rozbierz drugą połówkę o której pisałem wyżej ) .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F