Ogłoszenie testowe o nowościach. Więcej informacji wkrótce.

Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Post autor: Szam » 19 wrz 2015, 23:26

Witam :D Dzisiaj zdemontowałem, nie bez trudności, drugą zwrotnicę. Nie mogłem dolnej części zbić na dół, wyjąłem więc w całości. Mam nadzieję, że poradzę sobie na warsztacie.
Przy okazji stwierdziłem, że dosyć lekko wyciągnąłem półosie z pochwy mostu. Wyszły bez problemu wraz łożyskiem. Ręką, luz między bieżnikiem zewnętrznym a gniazdem łożyska jest niewyczuwalny, jednak to nie jest pasowanie wciskane - półoś dało się wyciągnąć ręcznie bez użycia narzędzi.. Zmartwiłem się bardzo :cry: . Odżyłem trochę jak znalazłem to:

http://www.kleje-krakow.pl/images/produ ... te_641.pdf

Co sądzicie o tym preparacie na regenerację gniazd łożyskowych? Stosował już któryś z Kol.? Brzmi obiecująco.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2015, 08:04 przez Szam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1758
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Post autor: k_sit » 20 wrz 2015, 05:49

Ja bym niestosował bo może tak ma być. Skoro po obu stronach jest takie pasowanie. A widać jakieś wytarcia na bieżni zew i na gnieździe? Jak zwrotnice dokręcisz czy nie dociska tego łożyska?

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Post autor: Szam » 20 wrz 2015, 08:20

http://www.fotosik.pl/zdjecie/6d6977a89ecaa0d3

Na zdjęciu łożysko oznaczone jest nr 030. W gnieździe i na bieżniku łożyska żadnych skaz nie widać. Wg. mnie pasowane powinno być na wcisk, stąd pomysł z preparatem LOCITE. Piszą, że dedykowany do takich napraw. Na innych forach przeczytałem, że regenerują tym gniazda łożysk wałów korbowych w silnikach motocyklowych i ponoć trzyma.
Alternatywnym, pozostaje jeszcze, cynowanie bieżników łożysk. Jednak cyna jest miękka, pewnie szybko, pod obciążeniami zrobiłoby się to samo.Jeszcze raz dokładanie obejrzę gniazda i łożyska, spróbuję pomierzyć luzy, porobię foty.

Pozdrawiam

P.s. Cytat z instrukcji stosowania: W połączeniach wtłaczanych, trzeba starannie pokryć produktem obie klejone powierzchnie i wykonać szybki montaż pod dużym naciskiem.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Post autor: Szam » 20 wrz 2015, 17:35

Druga zwrotnica już rozebrana i umyta:

Obrazek

Tulejka pracująca na uszczelniaczach też do wymiany:

Obrazek

Most po płukance, łożyska i uszczelniacze zakupione, czekam na tulejki z Pilartechu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Post autor: piotrbpm » 20 wrz 2015, 17:57

A czy tulejki nie można było dorobić u dobrego tokarza z dobrego materiału?
Nie wiem dlaczego ale strasznie sobie utrudniacie niektóre naprawy,zamawiacie części które można zastąpić i dajecie zarabiać dilerom i niemcom .....Tylko nie piszcze tekstu w style że część kuboty ma specjalny stop i kosmiczną technologie bo to bajki ....
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
plastek334
Posty: 373
Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27

Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Post autor: plastek334 » 20 wrz 2015, 18:03

Też jestem tego zdania że lepiej dorobić części u nas niż przepłacać kilku krotnie u handlarza.

Awatar użytkownika
amigorm1976
Posty: 402
Rejestracja: 26 gru 2013, 20:02
Lokalizacja: Mazowszany / pow. Radomski
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Post autor: amigorm1976 » 20 wrz 2015, 18:23

To że ktoś kupuje orginalnie części wydaje mi się bardzo dobrym rozwiązaniem.
Wolałbym kupić traktor naprawiony oryginalnymi częściami niż taki w którym coś zostało przerobione i już nie da się powrócić do oryginału.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Post autor: Szam » 20 wrz 2015, 18:51

Oczywiście, że można dorobić. Pewnie wyszłoby taniej, i tak bym zrobił gdyby, nie można było kupić oryginalnej.
Jest jednak problem - tokarz nie zrobi tego dobrze, bo:
- albo nie będzie miał odpowiednio twardego materiału
- albo nie będzie miał odpowiedniego rozwiertaka nastawnego do wykończeniowej obróbki otworu
- albo nie będzie miał odpowiedniej średnicówki i mikrometru do pomiarów
- albo w twardym materiale (jak już będzie miał), będzie mu odpychało nóż hakowy i nie zrobi właściwego
rowka na oring
- albo tokarka nie trzyma wymiaru przy uchwycie (norma - wypracowane łoże tokarki)
- albo tokarka przy uchwycie ciągnie stożek (też norma)

Znam się trochę na obróbce skrawaniem i wiem co piszę.Jednym słowem zrobi to "na oko", dopasowując materiał taki jaki ma, a wymiary przy pomocy papieru ściernego. Jakiś czas pewnie będzie ok., ale czy wytrzyma to kolejne 25 lat?

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Post autor: Szam » 20 wrz 2015, 19:49

Temat, w zasadzie można by zakończyć. Pozostał tylko montaż. Mam nadzieję, że relacja przyda się komuś, teraz, albo w przyszłości :D .
Chociaż .... może jednak za wcześnie. Pozostała kwestia zbyt luźnego pasowania łożysk półosi w pochwie mostu i użycia do regeneracji preparatu LOCTITE. Sprawa dotyczy wszelkich zbyt luźnych gniazd łożysk tocznych. Moim zdaniem warto przeprowadzić dyskusję, a może nawet założyć nowy temat? Tym bardziej, że problem występuje dosyć często, także w innych mechanizmach traktorów.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.

Post autor: piotrbpm » 20 wrz 2015, 21:25

Takie pasowanie jest norma spotykam się z tym już nie raz ,jeśli jest bardzo luźno sprawdza się ten preparat są dwa rodzaje niebieski i zielony któryś z nich jest mocniejszy .
Mamy teraz technologie CNC w obróbce więc nie widzę problemu w zrobieniu takiej tulejki.Druga sprawa taką tulejkę okropnie ciężko w polskich warunkach zetrzeć ,co innego jak masz po sam most wody(jak w japońskich warunkach) która wnosi wprost na wargi piach i ziemie ...
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

ODPOWIEDZ