Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Witam! No i stało się, po 6-ciu latach użytkowania Kuboty B2150D, mam wyciek oleju z prawej zwrotnicy .
Jestem trochę wystraszony, gdyż mimo posiadania katalogu części z rysunkami, nie rozumiem jak zabrać się za to. A dokładniej, to nie wiem jak wybić łożyska, żeby dobrać się do uszczelniaczy. Załączam rysunki z katalogu:
Już samo odkręcenie dolnego dekielka wywołuje problem, bo uszczelka oznaczona na rys. poniżej numerem 100, występuje wg. katalogu w 3 grubościach - 0,2, 0,3 i 0,5 mm. Którą zamówić Rysunek:
Może któryś z Kol. rozbierał już podobną zwrotnicę i może mnie pokierować, krok po kroku
A może, ktoś potrafi rozczytać te rysunki? Wszelka pomoc i sugestie, jak zabrać się za to, będą przyjęte z wdzięcznością. Na bieżąco będę relacjonował naprawę z serwisem foto
Pozdrawiam Szam
Jestem trochę wystraszony, gdyż mimo posiadania katalogu części z rysunkami, nie rozumiem jak zabrać się za to. A dokładniej, to nie wiem jak wybić łożyska, żeby dobrać się do uszczelniaczy. Załączam rysunki z katalogu:
Już samo odkręcenie dolnego dekielka wywołuje problem, bo uszczelka oznaczona na rys. poniżej numerem 100, występuje wg. katalogu w 3 grubościach - 0,2, 0,3 i 0,5 mm. Którą zamówić Rysunek:
Może któryś z Kol. rozbierał już podobną zwrotnicę i może mnie pokierować, krok po kroku
A może, ktoś potrafi rozczytać te rysunki? Wszelka pomoc i sugestie, jak zabrać się za to, będą przyjęte z wdzięcznością. Na bieżąco będę relacjonował naprawę z serwisem foto
Pozdrawiam Szam
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
bez paniki - proste jak drut.
Ta "uszczelka" to podkładka regulijąca luz miedzyzebny przekładni stozkowej. wystepuje w parach tj po 2 szt. Ma ciekawą ceche... ta blaszka kosztuje...ok 60 zł albo nawet więcej
Nic z nią nie robisz - zakładasz z powrotem/wymieniasz na zestaw cienszych, w koncu po tylu latach masz wieksze luzy niż w momencie produkcji ujmując podkładek - kasujesz luz.
Zabieraj sie smiało, dasz radę, choć mozliwe że bedziesz potrzebował sciągacza do łozysk, ale nie koniecznie.
Ta "uszczelka" to podkładka regulijąca luz miedzyzebny przekładni stozkowej. wystepuje w parach tj po 2 szt. Ma ciekawą ceche... ta blaszka kosztuje...ok 60 zł albo nawet więcej
Nic z nią nie robisz - zakładasz z powrotem/wymieniasz na zestaw cienszych, w koncu po tylu latach masz wieksze luzy niż w momencie produkcji ujmując podkładek - kasujesz luz.
Zabieraj sie smiało, dasz radę, choć mozliwe że bedziesz potrzebował sciągacza do łozysk, ale nie koniecznie.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Zobacz moje filmiki z B1702 identyczne rozwiązanie zwrotnicy.
Nie trzeba nic wybijać ,potrzebne Ci będzie simering oraz jeśli są wytarte tulejki nr70 to zleć gdzieś dotoczenie i to wszystko .Tulejki wystarczy wytoczyć z twardego materiału ,jedyna trudność to kanałek na oring wewnątrz tulejki.
Bardzo fajne rozwiązanie z oringami pod dekle,nawet nie użyjesz silikonu .
Nie trzeba nic wybijać ,potrzebne Ci będzie simering oraz jeśli są wytarte tulejki nr70 to zleć gdzieś dotoczenie i to wszystko .Tulejki wystarczy wytoczyć z twardego materiału ,jedyna trudność to kanałek na oring wewnątrz tulejki.
Bardzo fajne rozwiązanie z oringami pod dekle,nawet nie użyjesz silikonu .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Dziękuję za szybki odzew . Podnieśliście mnie na duchu. Niestety filmiku z wymiany uszczelniaczy nie znalazłem
Jednak muszę to zrobić fizycznie, nie duchowo. Czyli:
1/ odkręcam dolną pokrywkę, rys.2 poz. 090
i ...
Z rys.1 wynika, że napotkam łożysko - poz 150, stożkowe koło zębate - poz. 140, znowu łożysko - poz. 100, pierścień Segera - poz. 110. Teraz dopiero będę miał dostęp do uszczelniacza, tulejki i oringu. Tylko jak to wszystko wydostać z obudowy Piotr, piszesz, że niczego nie trzeba wybijać. Jak wydostać te elementy . Tulejkę poz. 70, dotoczyć wg. wymiaru starej, czy dopasować do obudowy na wcisk? Podkładki - poz. 100, rys.2, zamówić cieńsze jak pisze Marek, czy założyć stare
W życiu nie zabiorę się za to, jak nie będę znał i rozumiał procedury, krok po kroku Pomóżcie proszę. jeszcze trochę
Pozdrawiam Szam
Jednak muszę to zrobić fizycznie, nie duchowo. Czyli:
1/ odkręcam dolną pokrywkę, rys.2 poz. 090
i ...
Z rys.1 wynika, że napotkam łożysko - poz 150, stożkowe koło zębate - poz. 140, znowu łożysko - poz. 100, pierścień Segera - poz. 110. Teraz dopiero będę miał dostęp do uszczelniacza, tulejki i oringu. Tylko jak to wszystko wydostać z obudowy Piotr, piszesz, że niczego nie trzeba wybijać. Jak wydostać te elementy . Tulejkę poz. 70, dotoczyć wg. wymiaru starej, czy dopasować do obudowy na wcisk? Podkładki - poz. 100, rys.2, zamówić cieńsze jak pisze Marek, czy założyć stare
W życiu nie zabiorę się za to, jak nie będę znał i rozumiał procedury, krok po kroku Pomóżcie proszę. jeszcze trochę
Pozdrawiam Szam
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Super, dzięki Piotr . Muszę to jeszcze parę razy obejrzeć. Mam nadzieję, że filmik szkoleniowy wystarczy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Piotr, z filmiku wnoszę, że wymieniamy tyko 1 simering. Dobrze myślę
Faktycznie niczego nie trzeba wybijać
Faktycznie niczego nie trzeba wybijać
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Rozbierz i sam zobaczysz o co biega
Ogólnie np w b1702 jest 2 simeringi bo przedni most jest podzielony na mechanizm różnicowy który ma swój olej i zwrotnice które mają swój olej .Dlatego jest dwa simeringi i jedna tulejka o ile jest tak samo jak w japońskich wersjach bo Twoja to europejska
Ogólnie np w b1702 jest 2 simeringi bo przedni most jest podzielony na mechanizm różnicowy który ma swój olej i zwrotnice które mają swój olej .Dlatego jest dwa simeringi i jedna tulejka o ile jest tak samo jak w japońskich wersjach bo Twoja to europejska
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Dzięki , jutro zabiorę się za rozbiórkę, jak czas pozwoli. Będzie foto-serwis. Dziękuję Koledzy za pomoc
Pozdrawiam Szam
Pozdrawiam Szam
Re: Wymiana uszczelniaczy - Kubota B2150D.
Witam . Z różnych względów dopiero wczoraj zabrałem się za rozbiórkę zwrotnicy. Gdyby nie rady Kolegów i filmik Piotra pewnie utknąłbym na etapie zwalania jej z osi.
Pomógł dopiero 3 kg młot i długi dębowy kołek, naprawdę bałem się , że coś rozwalę przy zbijaniu.
Po zdjęciu zwrotnicy traktor został podniesiony na łyżce ładowacza i stopach koparki (koła wisiały nad gruntem). Następnie pochodził parę minut z włączonym przednim napędem. Nie było żadnych wycieków oleju. W ten sposób upewniłem się, że simering oddzielający olej z przedniego mostu jest ok. A dobrać się do niego wcale nie byłoby tak łatwo.
Dziękuję Wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Szam.
P.s. Dodam że uszczelniacz ma wymiary 62 x 35 x 8 mm.
Pomógł dopiero 3 kg młot i długi dębowy kołek, naprawdę bałem się , że coś rozwalę przy zbijaniu.
Po zdjęciu zwrotnicy traktor został podniesiony na łyżce ładowacza i stopach koparki (koła wisiały nad gruntem). Następnie pochodził parę minut z włączonym przednim napędem. Nie było żadnych wycieków oleju. W ten sposób upewniłem się, że simering oddzielający olej z przedniego mostu jest ok. A dobrać się do niego wcale nie byłoby tak łatwo.
Dziękuję Wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Szam.
P.s. Dodam że uszczelniacz ma wymiary 62 x 35 x 8 mm.