Strona 2 z 6

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

: 05 paź 2015, 21:00
autor: Szam
Przymierzam się do restauracji wizualnej Kuboty. Z blachami nie mam problemu, gorzej z silnikiem, skrzynią biegów, mostami, zwrotnicami itp. Tam jest tyle zakamarków, nie mam pomysłu jak to skutecznie oczyścić i odtłuścić. Zdejmę blachy do malowania i zostanie czysta mechanika na kołach. Malować ją jak leci, z śrubami, przewodami itp. ? Kubota jest sprawna, i od strony technicznej nic jej nie brakuje. Proszę o pomoc, jak zabrać się za to?

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

: 05 paź 2015, 21:34
autor: k_sit
Jak dokładnie chcesz to wykonać ? Najlepiej jest wypiaskować i pokryć wyczystko od nowa . Jak niema zbyt dużych ubytków i wżerów wystarczy myjka wysoko ciśnieniowa z dyszą rotacyjną i oczywiście środki powierzchniowo czynne . Przewody i inne elementy można przed malowaniem okleić lub zdemontować .

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

: 05 paź 2015, 23:09
autor: Szam
Dzięki :D . Myjkę mam, Karchera K 5.2012. Czyli z bliskiej odległości od dyszy myjką, potem np. benzyna ekstrakcyjna, potem znowu myjka i na to farba? Podkład jakiś, czy farba zaraz na to?

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

: 06 paź 2015, 06:16
autor: ryju
z benzyną uważaj na gumy bo mi jedna zpuchła, na szmatkę i delikatnie przetrzeć.ja malowałem pędzlem krzywikiem

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

: 06 paź 2015, 11:02
autor: marekspectra
Z chcecią bym poznał prawidłową kolejność czynności przy renowacji powłoki lakierowej :) na kadłubach naszych traktorków. Ale ile jest ludzi tyle opinii.

Z swojego doświadczenia powiem że porzadne umycie, poważną myjką (na gorącą wodę) to podstawa. Dalej trzeba usunąć starą powłokę w miejscach gdzie jest uszkodzona , usunąć rdzę do białego (metalu) na miejsca te położyć podkład. Resztę kadłuba , tam gdzie stara farba trzyma sie mocno - zmatowić, papier wodny 800, lub siatki do matowienia. Całość odpylić, umyć benzyną ekstrakcyjną, zmywaczami sylikonowymi - malować.

Ilość zakamarków i trudno dostepnych miejsc jest tak wielka, że ja wszedłem na elektorda.pl odszukałem temat piaskarki domowej roboty, weszłem bodajże na 40 stronę, gdzie ktoś podał finalnie wymiary i przekroje. Zbudowałem taką piaskarkę w jeden wieczór. Zamówiłem piasek szklarski do piaskowania szkła, w sumie taka mąka nie piasek. Wypiaskowałem kadłub w ten sposób że stary lakier jedynie zmatowiłem, a miejsca gdzie była rdza wypiaskowałem do białego. Kupiłem podkład i farbę z Wilckensa w kolorze fabrycznym i całość pomalowałem.

I jestem zadowolony z efektu :)

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

: 06 paź 2015, 13:30
autor: Szam
Jak ma być dobrze, to pewnie bez piaskarki nie obejdzie się. Trudna sprawa, mam sprężarkę Metabo LT100 o wydajności ok. 200 l/min, chyba jest za mała. Na allegro są małe piaskarki po ok. 350 zł :

http://allegro.pl/piaskarka-mobilna-syf ... 63000.html

Wymagają 400-700 l/min powietrza. Zakładam, że 100 l zbiornik powietrza pozwoli na przerywaną pracę tych piaskarek. Tylko czy są coś warte? Ma ktoś i używa? Proszę o opinie.

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

: 06 paź 2015, 17:58
autor: toku74
Mam mała piaskarkę kabinową /90 l/ z all... Dysze były w zestawie. Używam piątki. Do piaskowania korund. Napędza to WAN dwutłokowy /stary poczciwy sprzęt nie do zajechania/. Efekt z tego taki , ze pierdołki poczyścisz fajnie, a i tak kompresor co chwila się załącza. Czyli u Ciebie to kompresor w ogóle nie nadąży z pompowaniem. Jak chcesz to wyczyścić, to zawieź gdzieś, gdzie mają konkretną piaskarkę /zapłacisz ze 300-400 stówy za cały ciągnik/. Jak przeliczysz swoje koszta to wyjdzie chyba najlepiej. Inna sprawa, to umycie tej konstrukcji. Jak nie jest za mocno skorodowana, to myjka Karcher z dyszą parową i max temperatura. Tez efekt fajny, ale rdzy nie usunie. Ale po umyciu zaraz suche. Możesz też uzyć Karchera z dyszą do piaskowania na mokro, ale to też..... troche duży korpus na karchera.
Jak oglądałem jakieś tam programy typu "jak to jest zrobione" to zazwyczaj maszyny świeżo zmontowane malują bezpośrednio chlorokauczukiem. To też dość wytrzymałe.

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

: 06 paź 2015, 19:01
autor: Szam
Dzięki za rady, tym bardziej, że praktyka za nimi stoi :D
O piaskarce domowego użytku myślałem już wcześniej, brakowało mi jej wielokrotnie do różnych pierduł.
Ok. traktor jakoś przewiozę do konkretnego zakładu, ale dalej intryguje mnie ta mała z all..... Ma ktoś doświadczenia?
Druga kwestia, to jaki środek na rdzę? Może wystarczy Novol albo Fertan, na to podkład i farba. Podobno wiążą rdzę i zatrzymują proces korozji.

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

: 06 paź 2015, 19:10
autor: emek650
jaki środek na rdzę?
"corizon" tani i dobry, bezporednio na nie do końca doczyszczoną rdzę, jako "międzywarstwowy" podkład akrylowy i na koniec epoksyd, albo co tam lubisz, renolak,akryl itp,itd.

Re: Metody, sposoby napraw, abc lakierowania etc.

: 06 paź 2015, 19:19
autor: k_sit
Ja stosowałem takowe wyroby do zabezpieczenia tura oraz wewnątrz zbiornik na paliwo .
http://www.polifarb.lodz.pl/produkty/pr ... %C4%85cy-0
http://www.polifarb.lodz.pl/produkty/lo ... 82adnikowa