Strona 1 z 1

Hinomoto E204 sprzęgło

: 13 lis 2021, 14:57
autor: ferszta
W moim Hinomoto pojawił się problem - najprawdopodobniej ze sprzęgłem. Objawy są takie: na początku ciągnik nie chciał jechać na wstecznym, a raczej najmniejsza przeszkoda go hamowała. Wraz z wydłużaniem się pracy objaw ustępuje. Podczas jazdy do przodu przy znaczniejszych obciążeniach objaw jest podobny ( w obu przypadkach nie widać objawów na silniku - chodzi poprawnie). Przy okazji oglądania pedału sprzęgła zwróciłem uwagę na haczyk, który można zapiać przy częściowym naciśnięciu pedału sprzęgła - do czego służy to rozwiązanie? Zatem proszę o pomoc i doradztwo. Czy istnieje możliwość jakiejś regulacji przy sprzęgle?

Re: Hinomoto E204 sprzęgło

: 13 lis 2021, 15:43
autor: yanmarf17d
Zacznij od regulacji sprzęgła. Pod podestem powinna być śruba regulacyjna.
Ten haczyk/ blokada służy do rozłączenia sprzęgła przy dłuższych postojach. W moim wykorzystywałem tę blokadę do uruchamiania silnika(start tylko przy wciśniętym sprzęgle). Teraz już muszę wciskać sprzęgło do końca ,żeby odpalić

Re: Hinomoto E204 sprzęgło

: 13 lis 2021, 15:48
autor: Mandrol

Re: Hinomoto E204 sprzęgło

: 14 lis 2021, 00:05
autor: ferszta
Mandrol - dzięki bardzo za informację. yanmarf17d poszukam takiej śruby.

Regulacja dokonana. Jedyna możliwość regulacji jaką znalazłem to skrócenie cięgła, Rzecz jest dość kłopotliwa bo cięgło trzeba wypiąć. Po regulacji pedał sprzęgła ma ok2 cm luzu. Poprzednio pedał był cały czas "pod sprężyną" i to dość sporo, Jedną rzecz jeszcze zauważyłem - pomimo rozpięcia napędu na WOM wałek się kreci i to chyba z większymi obrotami jak poprzednio, chociaż nadal uchwycony ręka się zatrzymuje. Sprawdziłem sprzęgło dobrze rozpina napęd na skrzynię biegów. Jaka jest tego przyczyna?

Re: Hinomoto E204 sprzęgło

: 10 mar 2023, 11:01
autor: ferszta
Po przerwie....
Sprzęgło ostatecznie zostało wymienione... w komplecie , czyli docisk i tarcza. Tanio nie było, ale problemów ze znalezieniem części też nie było. Przy okazji wymiana pompy wodnej i wszystkich uszczelniaczy w okolicach sprzęgła. Niektóre uszczelniacze nieco inne, ale wymiarowo i funkcyjnie pasują, łożyska bezproblemowe (też poszły do wymiany). Wszystkie płyny ustrojowe i filtry też poszły do wymiany przy okazji. Uwaga! Robi się na rynku zamęt z wymiarami filtrów paliwa - bywają za duże o 1-2 mm w każdą stronę pomimo deklarowanych zgodności. Przyznaję że nie robiłem sam, a raczej pomagałem przy wykonaniu i ogarnąłem zaopatrzenie. Czas dwa razy po cztery godziny z przerwa na zaopatrzenie w części. Ogarnę się to dam znać co do oznaczeń części.