KUBOTA - ogólnie
: 24 lut 2013, 21:20
Kolor zobowiązuje Orange Power jako pierwsza
Mój Kubuś to L1 22 Sunschine 4wd MonroeMatic. rok 1985, przebieg 1020mth, prędkośćmax 22km/h moc 26km silnik , 22km na wałku PTO. Wałek PTO 4 prędkosci, skrzynia mech 4 biegi + 4 stopniowy reduktor , rewers mechaniczny, 4x4, blokada.
TUZ przerobiony na kat3 system monroemaic, czyli samoczynne poziomowanie narzedzia, samoczynne utrzymanie głębokosci pracy narzedzia.
Tak sie prezentuje ten model:
http://youtu.be/Pl67PGWOUjg
więcej danych:
http://www.tractordata.com/farm-tractor ... sions.html
Układ kierowniczy bez wspomagania, działa zadziwiająco lekko, pod kierownicą z lewej strony - dzwignia rewersu czyli jesli skierowana do przodu tam jedzie ciągnik , jeśli do tyłu ciagnik z tą samą prędkoscią jedzie w przeciwnym kierunku. Po prawej stronie kierownicy dwie dzwignie: dłuższa do zmiany 4 biegów, krótsza to ręczny gaz. Pod licznikiem na środku tunelu dzwignia z 4 położeniami odpowiedzialna za 4 prędkości wałka WOM. Pomiędzy siedzeniem a tylnym błotnikiem dżwignia z 4 zakresami to reduktor. Malutka dzwignia poniżej to włącznik przedniego napędu. Po prawej stronie siedziska mamy dzwignię podnośnika TUZ, i malutki pedał - blokada kół tylnych, na prawym błotniku od przodu skrzynka sterownicza systemu monroematic . Pod siedzeniem kierowcy pokrętło prędkości opadania ramion TUZ.
Poza wymianami olejów,filtrów i czyszczeniu zbiornika paliwa nie robiłem jak dotąd żadnych czynności serwisowych, poza naprawą przedniej osi tuż po zakupie.
Zmieniłem jedynie "oczka" ramion podnosnika z KAT1 na KAT 3 tak by móc zapinać maszyny które dotąd wykorzystywałem z C330 czy ostatnio w MF255.
W tym roku będę musiał wymienić krzyżaki układu kierowniczego i ... może simernig wałka PTO... i z mechanicznych tematów raczej tyle. Pozostaje oczywiście kwestia estetyki... ale nie wiem na co sie zdecydować, czy zaprawki czy malowanie całości.. trochę mi szkoda bo ciągnik jest w oryginale...
Planuję zastosować rozdzielacz hydrauliczny dwu sekcyjny z wyjściami typu szybkozłączka - na razie jeszcze nie wiem w jaki sposób go podłączyć:)
Kubuś idealnie spisuje sie jako zamiennik C330 ! zdecydowanie przewyższa go zwrotnością, niską wagą a przede wszystkim trakcją w moim górzystym terenie (4wd) oddaje pola jedynie w szybkości na utwardzonej drodze.
cdn
Mój Kubuś to L1 22 Sunschine 4wd MonroeMatic. rok 1985, przebieg 1020mth, prędkośćmax 22km/h moc 26km silnik , 22km na wałku PTO. Wałek PTO 4 prędkosci, skrzynia mech 4 biegi + 4 stopniowy reduktor , rewers mechaniczny, 4x4, blokada.
TUZ przerobiony na kat3 system monroemaic, czyli samoczynne poziomowanie narzedzia, samoczynne utrzymanie głębokosci pracy narzedzia.
Tak sie prezentuje ten model:
http://youtu.be/Pl67PGWOUjg
więcej danych:
http://www.tractordata.com/farm-tractor ... sions.html
Układ kierowniczy bez wspomagania, działa zadziwiająco lekko, pod kierownicą z lewej strony - dzwignia rewersu czyli jesli skierowana do przodu tam jedzie ciągnik , jeśli do tyłu ciagnik z tą samą prędkoscią jedzie w przeciwnym kierunku. Po prawej stronie kierownicy dwie dzwignie: dłuższa do zmiany 4 biegów, krótsza to ręczny gaz. Pod licznikiem na środku tunelu dzwignia z 4 położeniami odpowiedzialna za 4 prędkości wałka WOM. Pomiędzy siedzeniem a tylnym błotnikiem dżwignia z 4 zakresami to reduktor. Malutka dzwignia poniżej to włącznik przedniego napędu. Po prawej stronie siedziska mamy dzwignię podnośnika TUZ, i malutki pedał - blokada kół tylnych, na prawym błotniku od przodu skrzynka sterownicza systemu monroematic . Pod siedzeniem kierowcy pokrętło prędkości opadania ramion TUZ.
Poza wymianami olejów,filtrów i czyszczeniu zbiornika paliwa nie robiłem jak dotąd żadnych czynności serwisowych, poza naprawą przedniej osi tuż po zakupie.
Zmieniłem jedynie "oczka" ramion podnosnika z KAT1 na KAT 3 tak by móc zapinać maszyny które dotąd wykorzystywałem z C330 czy ostatnio w MF255.
W tym roku będę musiał wymienić krzyżaki układu kierowniczego i ... może simernig wałka PTO... i z mechanicznych tematów raczej tyle. Pozostaje oczywiście kwestia estetyki... ale nie wiem na co sie zdecydować, czy zaprawki czy malowanie całości.. trochę mi szkoda bo ciągnik jest w oryginale...
Planuję zastosować rozdzielacz hydrauliczny dwu sekcyjny z wyjściami typu szybkozłączka - na razie jeszcze nie wiem w jaki sposób go podłączyć:)
Kubuś idealnie spisuje sie jako zamiennik C330 ! zdecydowanie przewyższa go zwrotnością, niską wagą a przede wszystkim trakcją w moim górzystym terenie (4wd) oddaje pola jedynie w szybkości na utwardzonej drodze.
cdn