Ogłoszenie testowe o nowościach. Więcej informacji wkrótce.

Glegogryzarka RP121C

lukasz1981
Posty: 30
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Glegogryzarka RP121C

Post autor: lukasz1981 » 03 maja 2023, 20:34

Witam. Posiadam glebogryzarkę Mitsubishi RP121C, posiada ona tzw. centralny napęd noży(wałki z nożami są przykręcane do wałka głównego tzw. wspornikowo.
Mam problem z jedną strona (wycieka olej przekładniowy), chodzi o pierwszy zestaw noży które są przykręcone do mocowania (TULEJA) jest ona ustawiona pod kątem do głównego wałka.
Pytanie czy łożyska które są tam usytuowane są wymienialne są dwa, nie mają żadnych ograniczników mocowania a pomiędzy nimi jest pierścień luźno wstawiony.
Pytanie drugie to uszczelnienie o symbolu NOK AZ2428E występuje ono na zewnętrznej części tulei mocującej noże. Czy ma ktoś dostęp do takich uszczelnień, koszt w Polsce to 600zł, może by się coś znalazło tańszego.
Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
yanmarf17d
Posty: 1065
Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Glegogryzarka RP121C

Post autor: yanmarf17d » 04 maja 2023, 11:51

Jakieś zdjęcia możesz umieścić? Czasem jeden obraz mówi więcej niż sto słów 8-)
Zdzisław - YanmarF17D + Kubota GL32
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów

lukasz1981
Posty: 30
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:43
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Glebogryzarka RP121C

Post autor: lukasz1981 » 06 maja 2023, 21:25

https://drive.google.com/drive/folders/ ... share_link
W linku przesyłam zestaw fotek dot. glebogryzarki.
Ponawiam pytanie czy te łożyska są wymienne ?, bo próbowałem wyciągnąć i na razie poległem.
Drugie pytanie o ten uszczelniacz symbol AZ2428E czy ma ktoś dostęp do tańszych części.
Dziękuję za odpowiedz.

igor
Posty: 2
Rejestracja: 23 mar 2022, 21:00

Re: Glegogryzarka RP121C

Post autor: igor » 07 maja 2023, 19:30

Cześć
Skoro zostało już samo żelazo to spróbuj je podgrzać wokół łożyska. Nie do czerwoności ale tak żeby nie dało się złapać gołą ręką :D i delikatnie jakimś bardziej miękkim pobijakiem wybijaj łożysko rónomiernie po obwodzie. Wystarczy najprostszy, amatorski palnik gazowy. Zrób sobie zdjęcia i w miarę możliwości pomierz szczeliny, odległości itp. przed demontażem. Uważaj na te pierścienie, bo to pewnie są podkładki dystansowe. Jeśli będziesz miał więcej takich tematów to możesz pomyśleć o młotku bezwładnościowym. Są też wewnętrzne ściągacze do łożysk, ale w tym przypadku nie ma za bardzo miejsca do oparcia. W drugą stronę przy montażu, znowu podgrzej "obudowę" a nowe łożysko przed zabiegiem wrzuć do zamrażarnika. Jednak najlepiej jest poszukać kogoś z prasą, żeby równo to łożysko wcisnąć.
Pozdr
Igor

ODPOWIEDZ