Napęd HST,POWERSHIFT wady i zalety

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Napęd HST,POWERSHIFT wady i zalety

Post autor: piotrbpm » 05 cze 2017, 21:28

Może inaczej podam przykład z rowerem :)
Pompa od HST to Twoje nogi i teraz na którym przełożeniu jest Ci lżej ?
Przełożenie L to przełożenie duże tzn w skrzyni za HST zazębiają się małe koło od pompy oraz duże koło od mechnizmu róznicowego stąd mała prędkość i duży moment na kołach .
Przełożenie H duże koło od HST i małe od mechanizmy różnicowego ,dużą prędkość na kołach ale mały moment .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

TooSlow
Posty: 415
Rejestracja: 27 maja 2016, 16:24
Lokalizacja: Rybnik

Re: Napęd HST,POWERSHIFT wady i zalety

Post autor: TooSlow » 05 cze 2017, 23:48

No to teraz mi to wyjaśniłeś.

Ja to rozumiałem tak, jak już pisałem - myślałem, że tylko wydatek pompy na napęd się zmienia. Czyli na H "cała para" idzie w koła (bez zmiany przełożeń, tego nie uwzględniałem), a na L po prostu część wydatku pompy idzie na obsługę wałka i stąd zalecenie, by jeździć na tym przełożeniu w terenie.

Wszystko mi wyjaśniłeś jak krowie na rowie, dzięki :D

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Napęd HST,POWERSHIFT wady i zalety

Post autor: k_sit » 06 cze 2017, 21:14

Piotrze troche pogmatwałeś to gdzie mechanizm różnicowy H to bezpośrednie przełożenie w skrzyni z wałka hydro silnika na przekładnie główną (duża prędkość niewielki moment) L to przełożenie przez reduktor (niewielka prędkość duży moment) . Napęd wom jest bezposredni z sprzęgła na przekładnie redukcyjne WOW położenia dźwigni 1_540 2_730 3_1000 . Przechodzi on przez pompę hydro i ja napędza. Olej jak wcześniej jest pokazane tłoczony jest do silnika i tylko położenie krzywymi prowadzącej tloczki ustala kierunek i prędkość czyli wydatek. Na pw .

Riczi55555
Posty: 35
Rejestracja: 24 kwie 2017, 10:17

Re: Napęd HST,POWERSHIFT wady i zalety

Post autor: Riczi55555 » 17 cze 2017, 13:16

w moich jest dzwignia "szybkie/wolne" i powiem wam ze wolnych urzyłem tylko raz gdy pod prawie pionowa góre musiałem wyszarpac drugi traktorek który na flakach stał bokiem do kierunku jazdy od roku... faktycznie na szybkich prawie się zatrzymał dałem wolne to nawet nie poczuł....
ale!! ale!! odsniezam pługiem 2Metry! zawsze na szybkich i praktycznie obroty silnika około 1200. wiec prawie na wolnych i nigdy nie stanoł...
wiec raczej doszukiwał bym się 2 spraw:
1sprawa to moga byc słabe juz uszczelki na jak ja to mówie "nabojach od pistoletu" w pompie... wypadało by sprawdzić cisnienie na pompie i w pore zareagowac z naprawa...

2sprawa to jest niedaleko pompy na metalowych przewodach taka puszeczka z srubką... i jak ta srubka jest odkrecona to olej wraca swobodnie do pompy"" jak się dokręci to zwieksza się cisnienie ktore ma iść pod obciazeniem na naped... i polecam to sprawdzić i sobie dokrecic troszkę i jezeli pompa jest sprawna to napewno zacznie jexdzić na szybkich pod obciażeniem. tylko nie poleca się wkręcac całej do konca zeby zawsze miał na wszelki wypadek jakis mały powrót .
zobacze czy widac u mnie to to zrobie zdjecie i wrzuce

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Napęd HST,POWERSHIFT wady i zalety

Post autor: piotrbpm » 17 cze 2017, 18:36

Riczi55555 pisze:w moich jest dzwignia "szybkie/wolne" i powiem wam ze wolnych urzyłem tylko raz gdy pod prawie pionowa góre musiałem wyszarpac drugi traktorek który na flakach stał bokiem do kierunku jazdy od roku... faktycznie na szybkich prawie się zatrzymał dałem wolne to nawet nie poczuł....
ale!! ale!! odsniezam pługiem 2Metry! zawsze na szybkich i praktycznie obroty silnika około 1200. wiec prawie na wolnych i nigdy nie stanoł...
wiec raczej doszukiwał bym się 2 spraw:
1sprawa to moga byc słabe juz uszczelki na jak ja to mówie "nabojach od pistoletu" w pompie... wypadało by sprawdzić cisnienie na pompie i w pore zareagowac z naprawa...

2sprawa to jest niedaleko pompy na metalowych przewodach taka puszeczka z srubką... i jak ta srubka jest odkrecona to olej wraca swobodnie do pompy"" jak się dokręci to zwieksza się cisnienie ktore ma iść pod obciazeniem na naped... i polecam to sprawdzić i sobie dokrecic troszkę i jezeli pompa jest sprawna to napewno zacznie jexdzić na szybkich pod obciażeniem. tylko nie poleca się wkręcac całej do konca zeby zawsze miał na wszelki wypadek jakis mały powrót .
zobacze czy widac u mnie to to zrobie zdjecie i wrzuce
Przecież to nowy traktorek to już ma pompa tłoczkowa wysiadać?
Regulacja na ,,pałę " zaworu przeciążeniowego raczej jest idiotyczna i nie wróży nic dobrego .
Po to fabryka ustawia ten zawór żeby nie przeciążać pompy oraz silnika hydraulicznego ,skoro nie ma siły trzeba przełożyć na L w reduktorze .
k_sit pisze:Piotrze troche pogmatwałeś to gdzie mechanizm różnicowy H to bezpośrednie przełożenie w skrzyni z wałka hydro silnika na przekładnie główną (duża prędkość niewielki moment) L to przełożenie przez reduktor (niewielka prędkość duży moment) . Napęd wom jest bezposredni z sprzęgła na przekładnie redukcyjne WOW położenia dźwigni 1_540 2_730 3_1000 . Przechodzi on przez pompę hydro i ja napędza. Olej jak wcześniej jest pokazane tłoczony jest do silnika i tylko położenie krzywymi prowadzącej tloczki ustala kierunek i prędkość czyli wydatek. Na pw .
Raczej nie pogmatwałem pisałem przykład dla zobrazowania .
Zarówno H i L ma jakieś przełożenie, L większe H w mniejsze, raczej nie jest nic dane bezpośrednio .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Napęd HST,POWERSHIFT wady i zalety

Post autor: k_sit » 18 cze 2017, 08:26

Wczytaj się . Bezpośrednio jest napędzana przekładnia wałka wom . Czyli silnik # sprzęgło #wałek pompy{ i walek WOM } z hydro silnika przełożenie jezdne (skrzynia, reduktor, przekładnia główna ,zwolnice). Walek pompy jest przedłużony i przekazuje napęd na WOM . Z kolei olej z pompy kierowany jest do hydro silnika . Jak by tak nie było to napędzane womem kosiarki czy inne urządzenia zmieniały by obroty podczas zmiany kierunku jazdy przód & tył. Ich rozłączenie i jazdy jest przez sprzęgło głównie. Co do regulacji tej śruby to z manometrem i danymi z DTR-ki.

DuzyDejv
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2021, 22:47

Re: Napęd HST,POWERSHIFT wady i zalety

Post autor: DuzyDejv » 17 lip 2021, 22:55

Witam serdecznie. Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Od niedawna jestem właścicielem yanmara yn1720d. Wymieniłem wszystkie oleje. Filtry. Wyczyściłem filtr siatkowy. Olej jaki wlalem do skrzyni to fusch atf IID 3000. Mam pytanie odnośnie samej skrzyni powershift. Gdy śmigam traktorkiem na wolnych obrotach to zmiana następuje bez jakiś głośniejszych dźwięków z lekkim opóźnieniem. Natomiast gdy zmieniam biegi na wysokich obrotach słychać wyraźny trzask w skrzyni. Stad moje pytanie czy ja robię coś nie tak. Czy mam się czym przejmować. Zwłaszcza gdy kosiłem wysoka trawę nie chciałem zmniejszać obrotów redukując biegi i te trzask podczas zmiany trochę mnie wystraszył wiec pomagałem sobie sprzęgłem. Wtedy nie było tego słychać. Sprzęgło wysoko mi łapie ale nie wiem czy to ma coś wspólnego. Jak uważacie? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Napęd HST,POWERSHIFT wady i zalety

Post autor: k_sit » 18 lip 2021, 10:59

Przy wysokich prędkościach silnika jest szybsza reakcja na sprzęgłach hydraulicznych skrzyni biegów. Trzask następuje bo sprzęgiełka hydrauliczne kolejnego biegu nie zdoła się rozłączyć a następnego jest załączane . Jak redukowałeś prędkość to wałek napędowy miał większe obroty od napędzającego i koła odpowiedniego przełożenia spowodowały zgrzytanie. Może to doprowadzić do zablokowania skrzyni . Przy takich momentach lepiej zredukować obroty silnika lub użyć sprzęgła . Przy koszeniu lepiej sprawuje się hydrostatyczna pompa HST .

DuzyDejv
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2021, 22:47

Re: Napęd HST,POWERSHIFT wady i zalety

Post autor: DuzyDejv » 18 lip 2021, 16:54

Czyli tak to ma działać ale dla bezpieczeństwa podczas pracy na szybkich obrotach albo redukować albo sprzęgło. Bardzo dziękuje Ci za odpowiedz! Pozdrawiam

ODPOWIEDZ