Rozbudowa hydrauliki :
Części : rozdzielacz 2-str. 3-sekc. wejścia "P T W" wyjścia A B ,rurki stalowe fi 10 ,fi 15 ,redukcje, śrubunki ,szybko-złącza.Rozdzielacz ten jest tak zbudowany że wejście "P"; przelot "W"; powrót "T".
Rozciąłem rurkę toczną i połączyłem z "P W" z drugim końcem ,który idzie do rozdzielacza podnośnika ,"T" osobną rurką do korpusu filtra. Zabawa w modelowanie rurek i oto efekt.
KUBOTA B1-17 Bulltra hydraulika
KUBOTA B1-17 Bulltra hydraulika
- Załączniki
-
- DSC02056.JPG (64.52 KiB) Przejrzano 11405 razy
-
- DSC02055.JPG (64.34 KiB) Przejrzano 11559 razy
Re: KUBOTA B1-17 Bulltra hydraulika
Reg szybkości sekcji siłownika ramienia . Demontaż błotnika , wykręcenie śruby z wysokim łbem .Druga to reg. ciśnienia sprężyna i zawór stożkowy .
Wiertłem 0,8 mm było 0,6 mm ale bez przesady bo to zawór suwakowy sterujący przepływem oleju między elektro zaworami a tłoczkiem rozdzielacza (góra dół ) i rozdzielaczem sterującym siłownikiem ramienia . Jak zrobiłem otwór 1,5 to działał szybko tylko podnośnik był słabszy więc wstawiłem rurkę miedzianą i z kalibrowałem na 0,8 mm . teraz wróciło do normy bo zaczepiam za belkę i konar drzewa to przód wędruje w górę.
Wiertłem 0,8 mm było 0,6 mm ale bez przesady bo to zawór suwakowy sterujący przepływem oleju między elektro zaworami a tłoczkiem rozdzielacza (góra dół ) i rozdzielaczem sterującym siłownikiem ramienia . Jak zrobiłem otwór 1,5 to działał szybko tylko podnośnik był słabszy więc wstawiłem rurkę miedzianą i z kalibrowałem na 0,8 mm . teraz wróciło do normy bo zaczepiam za belkę i konar drzewa to przód wędruje w górę.
Re: KUBOTA B1-17 Bulltra hydraulika
Na prośbę Marka odnośnie rurek do hydrauliki i złączek . W każdym dobrze zaopatrzonym sklepie dostaniesz rury precyzyjne ciągnione bezszwowe o przekrojach zew /wew średnicy fi 8/6 ; 10/8 ;12/10 mm itd. cena w porównaniu do gumy jest droższa lecz końcówki tańsze i nie trzeba żadnych dodatkowych narzędzi prócz odpowiedniego klucza .Oto przykład króćców i złączek
Dodatkowy sprzęt to giętarka obcinaczka rolkowa ,domowym sposobem na wygięcie jest koło pasowe o odpowiednim promieniu i imadło .
Gumowe przewody są grubsze trzeba zakuwać . Tam gdzie niema ruchu stosuje się elementy stałe w pozostałych giętkie. Zastosowanie w rzeczywistości powstaje plątanina rurek np.
viewtopic.php?f=58&t=560&sid=b1cd21eb9c ... 8ead#p3375
Dodatkowy sprzęt to giętarka obcinaczka rolkowa ,domowym sposobem na wygięcie jest koło pasowe o odpowiednim promieniu i imadło .
Gumowe przewody są grubsze trzeba zakuwać . Tam gdzie niema ruchu stosuje się elementy stałe w pozostałych giętkie. Zastosowanie w rzeczywistości powstaje plątanina rurek np.
viewtopic.php?f=58&t=560&sid=b1cd21eb9c ... 8ead#p3375
Re: KUBOTA B1-17 Bulltra hydraulika pomiar
Pomiar ciśnienia w tuz tył dokonany na wyjściu od siłownika poziomowania ramienia .
Re: KUBOTA B1-17 Bulltra hydraulika rozbudowa
W związku z dołożeniem siłownika zamiast rzymki postanowiłem rozbudować sterowanie hydrauliczni elektryczne do sterowaniem owym siłownikiem . Wykonałem płytę pod rozdzielaczową i dołożyłem rozdzielacz.
Re: KUBOTA B1-17 Bulltra hydraulika siłownik pr. ramie
Witam chciałem przedstawić pokrótce budowę siłownika prawego ramienia . W skład siłownika wchodzi korpus a w nim zawory jeden to zamek hydrauliczny a drugi zawór dławiący . Tłok ,tłoczysko ,uszczelnienia i uszy mocujące . Zajmę się zamkiem hydr. jest on po to wmontowany by nie oddziaływała żadna siła na suwak . Oprócz tego pełni rolę bezpieczeństwa w przypadku zerwania przewodów . Zawór dławiący reguluję szybkość przesuwu (chowanie i wysuwanie się tłoczyska ). Przedstawiłem to na filmiku .https://youtu.be/-xMJanhZ_kk
Re: KUBOTA B1-17 Bulltra hydraulika
Witam . Mam bulltra b1-16 i problem z hydrauliką. Widze ze ma Pan sporą wiedze w temacie. U mnie przestalo działać podnoszenie, troche czasu spędziłem na diagnostyce, ale mam kilka niewiadomych, czy moge sie z Panem jakoś skontaktować?