Hinomoto n239 zapytanie o filtry, czesci, wrazenia z użytkowania

neo4969
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:58

Hinomoto n239 zapytanie o filtry, czesci, wrazenia z użytkowania

Post autor: neo4969 » 11 sty 2021, 01:16

Obrazek

Przymierzam się do drugiej wymiany filtrów, traktorek nabyłem z japońskimi dopasowanie czegoś za pierwszym razem to była istna katorga zakładam ten temat ponieważ być może gdzieś popełniłem błąd w wyborze filtrów i olejów. Pierwszy sezon przejechałem na zapewnieniu że oleje zostały wymienione, wg. zaleceń sprzedawcy po roku wymieniłem olej silnikowy na shell helix hx7 10w40 syntetyk. No i mała niespodzianka traktorek od tego czasu czyli kolejny rok bardziej dymi z wydechu chociaż oleju ubyło może z 0.5l (strzelam że łącznie w roku robi 400mth), oraz czego wcześniej nie było po odpaleniu na zimnym trzeba dodać gazu i chwilę potrzymać czego wcześniej nie było palił na strzała. Możliwe że objawy nie mają stricte zwiazku z samym olejem ale w tym roku na wymianę wybrałem shell rimula 10w40 półsyntetyk, czy dobrze? Podobnie z hydrauliką wg. zaleceń wlałem agrol u, w tym roku planuje agro utto 10w30. Chcę sprawdzić czy tur będzie działał chociaż trochę żwawiej.

A więc filtry które zostały założone to:
filtr oleju Sędziszów pp 49 (gwint 3/4) wyższy o tego który był w oryginale. Teraz chciałbym założyć wix 51348
Filtr oleju hydraulicznego z tyłu w okolicy tuza zalozyłem wix 51663 (filtracja 10 mikronów) myślę czy nie zmienić na 51664 (filtracja 20mikronów)(gwint 1 1/8"-16)
Filtr oleju hydraulicznego pod "kabiną" z lewej strony przy stópce do wchodzenia przypasował 51174 (gwint 1 1/8"-16).
W zasadzie nie rozumiem po co są dwa filtry, jeden jest na powrocie?.
Filtr powietrza zewnętrzny wix 42276 wymiary ŚRED. ZEWN./DŁUGOŚĆ: 104 MM ŚRED. WEW./SZEROKOŚĆ: 17 MM ŚRED. WEW./SZEROKOŚĆ: 63 MM ŚRED. ZEWN./DŁUGOŚĆ: 131 MM. FIltra mniejszego tego w środku nie udało mi się namierzyć.

Chciałem również zapytać czy warto wymieniać węże hydrauliczne do rozdzielacza na większą średnicę niż te stosowane do siłowników, rozmiaru niestety nie zmierzyłem ale są jednakowe. Jak pisałem wyżej chcę sprawdzić czy możliwa jest szybsza praca tura. Poza tym w zamyśle jest wyspawanie łyżki mieszającej do betonu więc może będzie trzeba wymienić rozdzielacz na 3 sekcyjny pod silnik hydrauliczny aktualnie jest założony przez sprzedawcę 2 sekcyjny Badestnost, chciałbym poznać opinię czy warto dopłacać np. do waryńskiego.

Wrażenia z użytkowania:
Prowadzę mała działalność ogrodniczą hinomoto jest ze mną od 2 sezonów. Nabyty z oryginalną glebogryzarką od mniejszego handlarza blisko tratomixu, nie malowany nie pucowany dorobiony został przez niego tur, podstawowe narzedzie do traktorka. Traktor pracuje z tą glebogryzarką 145 cm bardzo dobrze, naprawdę musi głęboko wejść aby silnik poczuł opór. Dokupiłem kosiarkę geo fcn 120 z koszem, sama kosiarka wynalazek przeciętny i relacja zajęła by sporo miejsca, w skrócie chaszcze z nieużytków koszonych chociaż raz w roku zbiera ładnie, trawę z trawników koszonych raz w miesiącu przeciętnie. Kosz można unieść i wtedy pozostają raczej marne oryginalne młotki ale lepsze to niż chodzić z kosą. nie żałuję że zakupiłem oryginalne sprzegło rozpadło się po kilku koszeniach teraz jest dołożone na wom, Hinomoto z kosiarką radzi sobie również bardzo dobrze.

Dokupiłem do kopania pod drenaże i nawodnienia koparkę mikrus 1n
Obrazek

główna wadą jest to że jest za duża do masy traktora (880kg) rzuca ciągnikiem w takim sensie że trzeba czasem zejść i podjechać do przodu bo ramię ciągnie w tył, sporadycznie zamykanie łyżki podnosi przód traktora. silnik też potrafi przydusić, w koparkę wsadzona jest pompa hydrauliczna od bizona napęd z walka wom. Aha i nie wiem ile waży sama koparka ale jeździć trzeba delikatnie bo przód podnosi na dziurach. Podsumowując trochę za duża, gdyby jednak była mniejsza trzeba by częściej się przesiadać co jest główną wadą takich wynalazków. Nie jest to mini ale zakup i utrzymanie minikoparki mi się po prostu nie opłaca a kilkanaście razy w roku lepiej się tym przemęczyć niż drapać ręcznie.

Sam traktor Rocznik 92, nie działa elektryczne poziomowanie glebogryzarki czyli cały panel na błotniku, działają dwa osobne przełączniki przy tylnej lamie od poziomowania tuz i góra dół więc tutaj nic nie robiłem. Do kosiarki potrzebna była hydraulika po długich poszukiwaniach udało się dopasować szybkozłącze na rozdzielacz tak że jak potrzebuje to wypinam łyżkę i wpinam kosz kosiarki. Wymienione zostały opony bo w ciągu miesiąca wyszły bomble z porzodu i z tyłu, dospawałem rops i założyłem oświetlenie robocze prąd z rozrusznika dwa bezpieczniki 3 przekaźniki, 5 lamp wesem 20w na przód ramki. jakieś chińskie z allegro na tył i coś tam oświetlają ale w porównaniu do przednich wynik marny. Dodatkowa lampa na błotnik na tył zamówiona z aliexpress to już kompletna porażka. podobnie jak doświetlanie przednich kół które było w oryginalne, wymieniłem na chińskie jedna padła po miesiacu druga świeci już z 8, pomysł konstruktorów bardzo fajny pozwala lepiej omijać błoto i wciskać się w wąskie miejsca. Nie działała i nie działa do dziś linka obrotomierza, brakowało też linki ręcznego ale przypasowała jakaś zetorowska po małym spawaniu niestety traktor nie ma kontrolki ręcznego i można się czasem zapomnieć.

Obciążników nie dorabiałem, pomimo że większość czasu praca z turem jest bez glebogryzarki to przy zachowaniu ostrożności czyli wolnej prędkości da się robić.

Generalnie traktor bardzo dobrze służy, kopie ciągnie drapie wyrywa itd co popadnie z zaskakująco dobrym wynikiem i mając małe porównanie z nowych i starych zetorów jak i znając opinie dziś już tak solidnego sprzętu nie robią niestety cały czas martwi mnie kompletny brak części zamiennych. Wizja awarii, szukania mechanika i długiego okresu naprawy (nawet kluczyk do stacyjki dorobili dobrze dopiero w 4 zakładzie) jest przerażająca jeśli w pewnym sensie hinomoto jest źródłem utrzymania, dlatego w perspektywie 2 lat planuję zmienić ciągnik na coś nowszego i łatwiejszego w naprawie ale równie solidnego do ciężkich prac w ogrodnictwie brukarstwie itp.

Gelo
Posty: 417
Rejestracja: 24 paź 2017, 10:05
Lokalizacja: Kock

Re: Hinomoto n239 zapytanie o filtry, czesci, wrazenia z użytkowania

Post autor: Gelo » 11 sty 2021, 08:35

Jesli po wymianie oleju zaczął dymić, to oznacza że silnik ma dość. Był pewnie zalany gęstszym olejem. Zależy na jaki kolor dymi. Jeśli niebieski to silnik, jeśli czarny to wtryski, pompa. 10w40 to nie jest olej syntetyczny tylko tzw półsyntetyk. 10w40 od 10w40 różni się firmą i zastosowanymi dodatkami. No z częściami niestety jest jak jest. Choć ja mam koreańca i do tej pory problemu nie miałem. Teraz zamówiłem pompę do wspomagania przez dystrybutora na Polskę, czas oczekiwania 7dni roboczych. Tragedii nie ma. ;)
Branson 4020

neo4969
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:58

Re: Hinomoto n239 zapytanie o filtry, czesci, wrazenia z użytkowania

Post autor: neo4969 » 11 sty 2021, 10:45

Dymi na czarno, wydaje mi się również że więcej pali ale przez uszkodzony licznik mogę się mylić, może też paliwo bp ultimate które "czyści" faktycznie czyści i stąd dym.

ODPOWIEDZ