Traktorek do pomocy na budowie - jaka moc, co wybrać?

Tu : jaki traktorek wybrać ?
Regulamin forum
Sposoby upraw, czyli np jak przygotować ziemie do uprawy, jak opryskiwać, jak nawozić... Ogólnie o pracy na naszych areałach. Oraz dyskusja - jaki mój pierwszy traktorek?
robert_pl
Posty: 9
Rejestracja: 24 lip 2020, 08:04

Traktorek do pomocy na budowie - jaka moc, co wybrać?

Post autor: robert_pl » 30 sie 2020, 18:17

Dzień dobry,

jako że jest to mój pierwszy post na forum, na początek chciałbym powiedzieć wielkie "dzień dobry i od razu przejść do rzeczy. Zaznaczam że w temacie traktorków jestem zielony i jestem tutaj aby uzupełnić braki i skorzystać z pomocy doświadczonych osób.

A zatem...

Chciałbym rozpocząć przygodę i kupić traktorek, który pomoże mi przy pracach budowlanych, przy stawianiu domków letniskowych.

Chciałbym aby maszyna mogła:

1. Kopać (za pomocą dołączanej koparki), to najważniejsze zadanie. Głównie mam tutaj na myśli kopanie pod instalacje (wodne, kanalizacyjne, elektryczne) oraz pod fundamenty słupowe (podłoga nad gruntem). Kopanie pod ogrodzenia, systemy nawadniające.
2. Równać teren pod budowę i pod zakładanie trawników. Prawdopodobnie za pomocą tura oraz niwelatora lub glebogryzarki. Zainteresował mnie też do tego agregat uprawowy, wydaje się to dosyć kompleksowe i uniwersalne rozwiązanie.
3. Pomoc przy podnoszeniu elementów konstrukcyjnych domków drewnianych szkieletowych. Pewnie z wykorzystaniem tura, ewentualnie wideł. Pomoc przy transporcie materiałów, palet.

Odnośnie powyższych wymagań, zastanawiam się jaka byłaby minimalna moc traktorka, który sobie z tym poradzi. Tutaj właśnie liczę na pomoc osób doświadczonych. Jako że dopiero zaczynam z domkami letniskowymi i fundusze są ograniczone, chciałbym dobrać optymalne cenowo rozwiązanie, które poradzi sobie z podanymi wyżej zadaniami.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i sugestie. Z góry bardzo dziękuję,

Robert

Awatar użytkownika
Dj Snake
Posty: 209
Rejestracja: 20 paź 2019, 14:08