Wspomaganie układu kierowniczego

Regulamin forum
Modyfikacje które mogą być adoptowane do różnych modeli traktroków.
toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Post autor: toku74 » 07 sty 2016, 22:14

Zakładaj orbitrol. Ilość obrotów kierownicy zależna od wielkości orbirolu i średnicy siłownika. Do orbitrolu zakładasz wałek- uniwersalny orbitrolowy, parę przewodów hydraulicznych. Może być pompa od TUZ. Orbitrol chodzi na 160bar, tylko trzeba byłoby założyć dzielnik ciśnienia. Z osobną pompą też będzie chodził. Pompa np. NSZ 10, bo najtańsza, lub jakaś wspomagania od osobówki - dają ok. 90 bar.

pawełddz
Posty: 68
Rejestracja: 20 gru 2015, 20:14
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: pawełddz » 08 sty 2016, 16:12

ok a orbitrol taki 100cm3 wystarczy???
Patrzyłem na taki:
http://allegro.pl/orbitrol-100-rb-100-b ... bi_c=53322
Myślę, że podoła. Pompę hydrauliczną też posiadam jest mała ale myślę, że wystarczy. Daje ciśnienie 300bar bo sprawdzałem. Ale jaki ma ona przepływ to nie mam pojęcia. Może wystarczy. I siłownik też posiadam tylko że skok jest większy niż skręt a jak kolega wcześniej pisał najlepiej taki skok jak skręt. zaraz zrobię foto pompy i pokaże jaka jest.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 14:39 przez pawełddz, łącznie zmieniany 2 razy.

pawełddz
Posty: 68
Rejestracja: 20 gru 2015, 20:14
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: pawełddz » 08 sty 2016, 17:23

A pompę mam taką jak na fotce. Może i zdjęcia nie są przejrzyste ale jest zamontowana a dostępu to tam nie ma
Załączniki
WP_20160108_16_49_25_Pro.jpg
WP_20160108_16_49_25_Pro.jpg (129.33 KiB) Przejrzano 9358 razy
WP_20160108_16_50_45_Pro.jpg
WP_20160108_16_50_45_Pro.jpg (138.29 KiB) Przejrzano 9358 razy
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 14:39 przez pawełddz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Łogrodnik
Posty: 219
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:05

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Post autor: Łogrodnik » 08 sty 2016, 17:33

Fuszerkę wyczuwam :ugeek:
Te przewody od pompy to koniecznie do wymiany.
Takim to ogródek można podlewać.

pawełddz
Posty: 68
Rejestracja: 20 gru 2015, 20:14
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: pawełddz » 08 sty 2016, 17:52

Był założony oryginał tylko, że w lesie przy gałęziach przetarł się i i dlatego te 2 są od wody. niestety na szybko się ratujemy czy możemy. A to jest w pojeździe, który sam budowałem od podstaw. Dlatego też estetyki to tam brak. Miał robić nie wyglądać:)
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 14:39 przez pawełddz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Łogrodnik
Posty: 219
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:05

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Post autor: Łogrodnik » 08 sty 2016, 18:01

Myślałem, że w twoim Iseki :P
Jak tak to sorry, nie mniej jednak warto je zmienić.
Co do orbitrolu to powinien być ok, jednak tutaj poprosimy o opinie specjalistów.

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Post autor: toku74 » 08 sty 2016, 20:56

Wstaw mniejszy. 50 lub mniejszy. Będzie bardziej precyzyjny. Na 100 może być "dziki".

pawełddz
Posty: 68
Rejestracja: 20 gru 2015, 20:14
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: pawełddz » 09 sty 2016, 13:47

Dziś odkręciłem osłony od silnika i po obejrzeniu miejsca na pompę pojawił się problem. Gdzie ją można włożyć, bo przy pasku klinowym brak miejsca. Kurczę trochę będzie jednak problemu. i dodaje zdjęcia może ktoś z Was będzie miał pomysł gdzie i jak ją można wcisnąć.
Załączniki
WP_20160109_13_36_01_Pro.jpg
WP_20160109_13_36_01_Pro.jpg (141.83 KiB) Przejrzano 9300 razy
WP_20160109_13_35_34_Pro.jpg
WP_20160109_13_35_34_Pro.jpg (138.08 KiB) Przejrzano 9300 razy
WP_20160109_11_34_04_Pro.jpg
WP_20160109_11_34_04_Pro.jpg (149.01 KiB) Przejrzano 9300 razy
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 14:40 przez pawełddz, łącznie zmieniany 1 raz.

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Post autor: toku74 » 09 sty 2016, 14:01

A to pod pompą wtryskową to nie pompa oleju hydraulicznego?. Jak tak to pod nią się podepnij przez dzielnik przepływu.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Post autor: piotrbpm » 09 sty 2016, 14:07

Zobacz czy jest miejsce pod chłodnicą aby zasilić się prosto z wału ,nie raz jest koło pasowe z otworami pod sprzęgło :)
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

ODPOWIEDZ