Poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty:1735
Rejestracja:29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Re: Poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych.

Post autor: k_sit » 02 cze 2015, 09:10

Podstawowe światła przód postojowe,mijania i kierunkowskazy bok kierunki tył pozycyjne,stop,kierunki . Jak przyczepka to gniazdo 7 wtykowe zobacz moje rozwiązanie w dziale Kubota B1-17. Jakiś problem to pomogę rozwiązać.

Krichu
Posty:6
Rejestracja:31 lip 2015, 07:22

Re: Poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych.

Post autor: Krichu » 02 sie 2015, 11:33

Jeśli dobrze zrozumiałem, to nie muszę udawać się do wydziału komunikacji. Traktując traktorek jako pojazd wolnobieżny udaję się z numerem nadwozia do ubezpieczalni, ubezpieczyć. Po czym trójkąt, kogut, światła i w drogę. :) :?:

Awatar użytkownika
k_sit
Posty:1735
Rejestracja:29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja:Piotrków Tryb.

Re: Poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych.

Post autor: k_sit » 02 sie 2015, 14:02

Tak ale spytaj się tamtejszej drużyny misiaczków , ponieważ różnie to interpretują bynajmniej u mnie .

Awatar użytkownika
hazi_k
Posty:313
Rejestracja:21 cze 2014, 10:42
Lokalizacja:wielkopolska/okolice Piły

Re: Poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych.

Post autor: hazi_k » 18 sie 2015, 22:53

I od dzisaj Yanmar ubezpieczony. Wykupiłem OC na pojazdy wolnobieżne i mogę teraz bez obaw śmigać po drogach publicznych. Co do samego procesu zawarcia umowy OC poszło gładko ważne aby w momencie zawierania umowy znać taki rzeczy jak pojemność silnika swojego traktorka, rok produkcji, markę i model oraz mieć spisany numer ramy/nadwozia. Po tych kilku rzeczach agent zaoferował mi polisę za 194 zł na rok związku z tym że nie mam jeszcze pełnych zniżek. Jak sam na koniec dodał gdybym ubezpieczał w opcji na traktor a nie maszynę wolnobieżną to by było 60 zł/rok. A i jeszcze jedo polisa wykupiona w PZU.
Pozdrawiam,
Krzysiek

Yanmar F165 4WD + glebogryzarka Yanmar RSA1305
http://www.malytraktor.pl/forum/viewtop ... f=47&t=921

Awatar użytkownika
amigorm1976
Posty:398
Rejestracja:26 gru 2013, 20:02
Lokalizacja:Mazowszany / pow. Radomski
Kontakt:

Re: Poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych.

Post autor: amigorm1976 » 18 paź 2015, 14:49

Ostatnio miałem przygodę z Policją, przy okazji zapytałem o poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych, odpowiedź Pana Policjanta nie zdziwiła ale rozmyła do końca jakieś nadzieje.
- Za poruszanie się po drogach publicznych pojazdem nie dopuszczonym do ruchu ( przegląd w dowodzie rejestracyjnym ) lub ( wyciąg z homologacji dla pojazdu wolnobieżnego potwierdzoną przez diagnostę ) mandat 500,00 zł 1 pkt i brak możliwości dalszej jazdy ( laweta ).
Wykupienie OC nie dopuszcza do poruszania się po drogach publicznych, chroni nas tylko przed karą za brak OC, a i tak jeśli dojdzie do zdarzenia na drodze ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania lub wypłaci i zażąda od nas spłaty wypłaconego odszkodowania.

Awatar użytkownika
Rav
Posty:484
Rejestracja:12 kwie 2014, 20:15
Lokalizacja:Mazowieckie okolice Ostrołęki

Re: Poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych.

Post autor: Rav » 18 paź 2015, 14:56

ja też kiedyś jadąc montować hydraulikę w traktorku jechałem drogami publicznymi, akurat stali i kazali dmuchać w balonik - była to droga wojewódzka :) nic nie czepiali się o to że tam jadę, pochwalili sprzęta i kazali jechać dalej :)

Awatar użytkownika
amigorm1976
Posty:398
Rejestracja:26 gru 2013, 20:02
Lokalizacja:Mazowszany / pow. Radomski
Kontakt:

Re: Poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych.

Post autor: amigorm1976 » 18 paź 2015, 15:09

Pojazdy wolnobieżne to takie których konstrukcja nie pozwala przekraczać prędkość 25km/h z wyłączeniem ciągników rolniczych.
A jeżeli chodzi o sprzęt budowlany to kolega mający koparko - ładowarkę ma homologację w której jasno jest napisane że jest pojazdem wolnobieżnym pomimo że nie jest to zgodne z prawdą gdyż potrafi to swoje JCB bujnąć do 40 km/h.

toku74
Posty:569
Rejestracja:08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja:pomorskie

Re: Poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych.

Post autor: toku74 » 18 paź 2015, 18:16

Rav pisze:ja też kiedyś jadąc montować hydraulikę w traktorku jechałem drogami publicznymi, akurat stali i kazali dmuchać w balonik - była to droga wojewódzka :) nic nie czepiali się o to że tam jadę, pochwalili sprzęta i kazali jechać dalej :)
No własnie. Wszędzie pracują ludzie. Jedni podejdą tak, inni inaczej. Trafiłeś na tych "fajnych". Puścili Cię. Ale gdybyś pojechał kawałek dalej, miał jakieś zdarzenie na drodze nawet nie z Twojej winy to:
amigorm1976 pisze:Ostatnio miałem przygodę z Policją, przy okazji zapytałem o poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych, odpowiedź Pana Policjanta nie zdziwiła ale rozmyła do końca jakieś nadzieje.
- Za poruszanie się po drogach publicznych pojazdem nie dopuszczonym do ruchu ( przegląd w dowodzie rejestracyjnym ) lub ( wyciąg z homologacji dla pojazdu wolnobieżnego potwierdzoną przez diagnostę ) mandat 500,00 zł 1 pkt i brak możliwości dalszej jazdy ( laweta ).
Wykupienie OC nie dopuszcza do poruszania się po drogach publicznych, chroni nas tylko przed karą za brak OC, a i tak jeśli dojdzie do zdarzenia na drodze ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania lub wypłaci i zażąda od nas spłaty wypłaconego odszkodowania.
Morał z tego taki, że trzeba mieć brykę z tablicą rejestracyjną i dokumentacją.

dpopiel
Posty:38
Rejestracja:24 sty 2016, 09:46

Re: Poruszanie się traktorkiem po drogach publicznych.

Post autor: dpopiel » 23 lut 2016, 10:05

Nie ma takiego czegoś jak fajni i nie fajni. Prawo jest prawem. I tak :

1. Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe. Przepis ten nie dotyczy pojazdów, o których mowa w ust. 3.

3. Pojazd niewymieniony w ust. 1, przyczepa motocyklowa oraz przyczepa specjalna przeznaczona do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny jest dopuszczony do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym w art. 66.



Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:

1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;

2) nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych;

3) nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych;

4) nie powodowało niszczenia drogi;

5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu;

6) nie powodowało zakłóceń radioelektrycznych w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych.

1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:

1) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Służby Celnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Biura Ochrony Rządu i jednostek ochrony przeciwpożarowej;

2) zabytkowego;

3) nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a;

4) używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach;

5) przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich.

1c. Minister właściwy do spraw transportu, mając na uwadze szczególne zagrożenia występujące podczas przewozu towarów niebezpiecznych, może określić w drodze rozporządzenia niższe niż ustalone w ust. 1a wartości ustawień urządzeń ograniczających maksymalną prędkość pojazdów przewożących niektóre towary niebezpieczne.

2. Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie.

3. Urządzenia służące do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą powinny zapewnić bezpieczne ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej do ciągnięcia przez ten pojazd, uniemożliwić samoczynne odłączenie się przyczepy oraz zapewnić prawidłowe działanie świateł i hamulców, o ile przyczepa jest w nie wyposażona.

3a. Pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta, z zastrzeżeniem art. 66a, cechy identyfikacyjne:

1) numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy;

2)

4. Zabrania się:

1) umieszczania wewnątrz i zewnątrz pojazdu wystających spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów, które mogą spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu;

1a) stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko;

2) stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych;

3) umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego, wysyłających sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie;

4) wyposażania pojazdu w urządzenie informujące o działaniu sprzętu kontrolno-pomiarowego używanego przez organy kontroli ruchu drogowego lub działanie to zakłócające albo przewożenia w pojeździe takiego urządzenia w stanie wskazującym na gotowość jego użycia; nie dotyczy to pojazdów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Celnej i Biura Ochrony Rządu;

5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1;

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

5. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z Ministrami właściwym do spraw wewnętrznych oraz Obrony Narodowej określi, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.

5a. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów wchodzących w skład kolejki turystycznej oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.

6. Ministrowie Obrony Narodowej oraz właściwy do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu określą, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

7. Minister właściwy do spraw wewnętrznych, Minister Obrony Narodowej, minister właściwy do spraw finansów publicznych oraz Minister Sprawiedliwości w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu określą, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej.

8. W rozporządzeniach, o których mowa w ust. 5-7, należy uwzględnić w szczególności:

1) konieczność zapewnienia bezpiecznego korzystania z pojazdów;

2) zapewnienie możliwie najmniejszego negatywnego wpływu pojazdów na środowisko;

3) przepisy i porozumienia międzynarodowe dotyczące pojazdów, ich wyposażenia i części;

4) przeznaczenie pojazdów oraz sposób ich wykorzystania.

9. Minister właściwy do spraw transportu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki oraz ministrem właściwym do spraw środowiska, kierując się względami technicznymi, zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego i wymogami ochrony środowiska oraz mając na celu zapobieganie nieprawidłowościom w obrocie przedmiotami wyposażenia i częściami wymontowanymi z pojazdów, określi, w drodze rozporządzenia, wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko.

Nie musimy miec dowodu rejestracyjnego, chyba ciągniemy za sobą wozy z turystami :D .
Możemy zgodnie z polskim prawem poruszać się po drogach publicznych jeśli spełniamy wymagania ust. 66


ODPOWIEDZ