Witam
Czy to normalny objaw, że gdy obroty silnika są małe, siłownik porusza się płynnie (do góry), zaś gdy zwiększę obroty to ruch siłownika do góry jest przerywany - brak płynnego podnoszenia. Wymieniony olej i filtr w hydraulice - zalany HLP 46 z Jasol. Wymieniłem opaski zaciskowe na wężach - były słabe na zasilaniu lecz niewiele to dało. Co o tym myślicie? Rozdzielacz czy pompa się sypie?
Dzięki za wszelkie sugestie.
Siłownik szarpie przy większych obrotach MT8 (TZ4K14)
Siłownik szarpie przy większych obrotach MT8 (TZ4K14)
Pozdrawiam. Grzesiek.
- wojtis1990
- Posty: 692
- Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Siłownik szarpie przy większych obrotach MT8 (TZ4K14)
Siłownik działa skokowo ? Pachnie mi to powietrzem w układzie.
Re: Siłownik szarpie przy większych obrotach MT8 (TZ4K14)
Też o tym myślałem. Masz możne jakiś sprawdzony patent na odpowietrzenie układu? Myślałem że mi zasysa lewe powietrze na zasilaniu pompy, zmieniłem opaski zaciskowe na wężu jednak bez rezultatu. W tygodniu możne uda mi się zmienić wąż ten między pompą a zbiornikiem.
Pozdrawiam. Grzesiek.
- wojtis1990
- Posty: 692
- Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Siłownik szarpie przy większych obrotach MT8 (TZ4K14)
Zacznij od wymiany tego węża, jak jest sparciały to wielce prawdopodobne że nim zaciąga lewe powietrze. Układ powinien sam się odpowietrzyć. Pompa i rozdzielacz fabryczne ? Jaki ciężar jesteś w stanie podnieść zawiesiem ? Konstrukcja jest taka sama jak w TZ4K14 ? Zrób jakieś zdjęcia.
Re: Siłownik szarpie przy większych obrotach MT8 (TZ4K14)
Witam.
Wielkie dzięki za odpowiedź.
[/quote]
A więc tak:
Pompa, rozdzielacz, siłownik są fabryczne. Konstrukcja taka jak w TZtce - różnica tylko taka, ze u mnie pompa jest napędzana z wałka silnika, a nie na kole pasowym jak w TZtce, reszta jest identyczna.
Udźwig jest ok, 150-200kg podnoszę bez problemów, irytuje mnie tylko te szarpanie podczas podnoszenia. układ odpowietrzałem już kilka razy, przy pompie, przy siłowniku, na rozdzielaczu i nic, na wolnych obrotach jest płynnie, jak zwiększę obroty to szarpie . Spróbuje jeszcze wymienić przewód zasilający pompę. Wymieniłem już przewód od rozdzielacza do siłownika, ta rurka przy siłowniku też wymieniona (nowa), nowy filtr, nowy olej.
Wielkie dzięki za odpowiedź.
Zrób jakieś zdjęcia.wojtis1990 pisze: ↑19 paź 2020, 07:24Pompa i rozdzielacz fabryczne ? Jaki ciężar jesteś w stanie podnieść zawiesiem ? Konstrukcja jest taka sama jak w TZ4K14 ?
[/quote]
A więc tak:
Pompa, rozdzielacz, siłownik są fabryczne. Konstrukcja taka jak w TZtce - różnica tylko taka, ze u mnie pompa jest napędzana z wałka silnika, a nie na kole pasowym jak w TZtce, reszta jest identyczna.
Udźwig jest ok, 150-200kg podnoszę bez problemów, irytuje mnie tylko te szarpanie podczas podnoszenia. układ odpowietrzałem już kilka razy, przy pompie, przy siłowniku, na rozdzielaczu i nic, na wolnych obrotach jest płynnie, jak zwiększę obroty to szarpie . Spróbuje jeszcze wymienić przewód zasilający pompę. Wymieniłem już przewód od rozdzielacza do siłownika, ta rurka przy siłowniku też wymieniona (nowa), nowy filtr, nowy olej.
Pozdrawiam. Grzesiek.
- wojtis1990
- Posty: 692
- Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Siłownik szarpie przy większych obrotach MT8 (TZ4K14)
Nie znam konstrukcji tej pompy ale znam przypadki że potrafi zasysać lewe powietrze na ośce pompy właśnie na wysokich obrotach. Czy temperatura oleju ma związek z tym skokowym podnoszeniem ? Mój TZtek brał spokojnie 400 KG na widłach z tyłu. Zacznij od tego przewodu i obserwuj czy nigdzie się nic nie poci.
Re: Siłownik szarpie przy większych obrotach MT8 (TZ4K14)
Sprawdź przewód zasilający czy cię nie zaciska . Wnioskuję mały napływ oleju do pompy .
Re: Siłownik szarpie przy większych obrotach MT8 (TZ4K14)
Hejka!
Znalazłem winowajcę . Winnym jest filtr oleju. Na zdjęciu nowy i stary. Na nowym siłownik zacina się, wróciłem do starego i jest ok. Nowy jest niższy/krótszy i ma mniejsze "oko" na siatce stąd wnioskuję, że to on ograniczał przepływ. Pozostaje mi tylko szukać filtra o większym przepływie. Serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc i cenne rady.
Znalazłem winowajcę . Winnym jest filtr oleju. Na zdjęciu nowy i stary. Na nowym siłownik zacina się, wróciłem do starego i jest ok. Nowy jest niższy/krótszy i ma mniejsze "oko" na siatce stąd wnioskuję, że to on ograniczał przepływ. Pozostaje mi tylko szukać filtra o większym przepływie. Serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc i cenne rady.
Pozdrawiam. Grzesiek.