Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
Cześć wszystkim.
Ręce kur..a opadają.
Kupiłem Kubotę Saturn z pługiem hydraulicznym.
Po przeczytaniu kilku tematów na forum wyszło mi, że ktoś z.je.bał sprawę, bo przewody hydrauliczne mają fi 5 mm, a powinny mieć fi 8 mm.
Sytuacja wygląda tak, że nasi rodacy wpięli się chamsko i prostacko w pompę.
Z pompy wychodzą dwa wyjścia - jedno do wspomagania, drugie do tylnego zawiesia. Jak montowali pług, to zrobili następującą kolejność oleju hydrualicznego:
pompa ----(olej leci)---> zasilanie rozdzielacza od pługa -----(olej leci)---->wyjście z rozdzielacza----(olej leci)----> podnośnik tylnego zawieszenia.
Jeśli dobrze rozumiem, to:
- wyjście z rozdzielacza oznaczone T powinno iść bezpośrednio do zbiornika z olejem. Dobrze myślę?
- zasilanie rozdzielacza nie powinno być zaraz za pompą, a gdzieś za podnośnikiem tylnego zawieszenia.
Bo na dzień dzisiejszy to rozdzielacz decyduje jakie ciśnienie idzie na siłowniki ramion zawieszenia. Wszystko przez niego przechodzi. Nie ma swobodnego spływu do zbiornika.
Z tego co wiem rozdzielacze bułgarskie są ustawione na 120 bar. Węże też są na 120 bar, do tego zasilający i powrotny o małej średnicy (chyba pół cala).
Byłem dziś w sklepie z hydrauliką, ale kurna nic nie kumają. Jak coś chcę to mam przyjechać i dopasują, ale co i gdzie idzie to nie ich sprawa.
Weźcie pomóżcie.
Może wiecie gdzie w Saturnie powinno się wpiąć w hydraulikę? Nie ma tam żadnych miejsc zakończonych zaślepkami.
Ręce kur..a opadają.
Kupiłem Kubotę Saturn z pługiem hydraulicznym.
Po przeczytaniu kilku tematów na forum wyszło mi, że ktoś z.je.bał sprawę, bo przewody hydrauliczne mają fi 5 mm, a powinny mieć fi 8 mm.
Sytuacja wygląda tak, że nasi rodacy wpięli się chamsko i prostacko w pompę.
Z pompy wychodzą dwa wyjścia - jedno do wspomagania, drugie do tylnego zawiesia. Jak montowali pług, to zrobili następującą kolejność oleju hydrualicznego:
pompa ----(olej leci)---> zasilanie rozdzielacza od pługa -----(olej leci)---->wyjście z rozdzielacza----(olej leci)----> podnośnik tylnego zawieszenia.
Jeśli dobrze rozumiem, to:
- wyjście z rozdzielacza oznaczone T powinno iść bezpośrednio do zbiornika z olejem. Dobrze myślę?
- zasilanie rozdzielacza nie powinno być zaraz za pompą, a gdzieś za podnośnikiem tylnego zawieszenia.
Bo na dzień dzisiejszy to rozdzielacz decyduje jakie ciśnienie idzie na siłowniki ramion zawieszenia. Wszystko przez niego przechodzi. Nie ma swobodnego spływu do zbiornika.
Z tego co wiem rozdzielacze bułgarskie są ustawione na 120 bar. Węże też są na 120 bar, do tego zasilający i powrotny o małej średnicy (chyba pół cala).
Byłem dziś w sklepie z hydrauliką, ale kurna nic nie kumają. Jak coś chcę to mam przyjechać i dopasują, ale co i gdzie idzie to nie ich sprawa.
Weźcie pomóżcie.
Może wiecie gdzie w Saturnie powinno się wpiąć w hydraulikę? Nie ma tam żadnych miejsc zakończonych zaślepkami.
Re: Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
No masz problem . Powinien tam być zawór przełączający na zewnętrzną hydraulikę z dzielnikiem pod kierownicę . Porób foty tych połączeń. Chyba że masz pompę podwójną osobno wspomaganie i tuz .
Re: Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
Jednak chyba coś znalazłem pod tym wieloletnim brudem:
Wygląda na to, że Kubota ma 3 wyjścia/wejścia w rozdzielaczu pod siedzeniem.
Jedna śruba ma oznaczenie "1", druga ma kropkę, a trzecia jest z boku i jest wklęsła.
Oznaczenia śrub:
1 - z kropką
2 - z cyfrą "1"
3 - wklęsła z boku
Masz jakiś pomysł co jest od czego?
Jeśli chodzi o pompę, to ma dwa wyjścia - jedno (cieńsze) do wspomagania i drugie (grubsze) od tylnego siłownika. Na zdjęciach widać zresztą przewód, który wchodzi do rozdzielacza - to właśnie ten przewód idący bezpośrednio z pompy. A nasi się wpięli z tym bułgarskim rozdzielaczem zaraz za pompą.
Wygląda na to, że Kubota ma 3 wyjścia/wejścia w rozdzielaczu pod siedzeniem.
Jedna śruba ma oznaczenie "1", druga ma kropkę, a trzecia jest z boku i jest wklęsła.
Oznaczenia śrub:
1 - z kropką
2 - z cyfrą "1"
3 - wklęsła z boku
Masz jakiś pomysł co jest od czego?
Jeśli chodzi o pompę, to ma dwa wyjścia - jedno (cieńsze) do wspomagania i drugie (grubsze) od tylnego siłownika. Na zdjęciach widać zresztą przewód, który wchodzi do rozdzielacza - to właśnie ten przewód idący bezpośrednio z pompy. A nasi się wpięli z tym bułgarskim rozdzielaczem zaraz za pompą.
Re: Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
To co oznaczyłeś wcale nie musi być wyjściami do dodatkowego rozdzielacza .Oczywiście można się wpiąć zaraz za pompą ,jest warunek na bułgarskim ustawiasz max ciśnienie które widnieje na tabliczce pompy hydraulicznej .
Trzeba też podpiąć wolny spływ,tuleja ciśnieniowa i sprawa załatwiona ,nie głów się tymi wyjściami 1 , 2 ,3 bo żeby dojść do ładu trzeba by to rozebrać popatrzeć jak lecą kanały itp
Trzeba też podpiąć wolny spływ,tuleja ciśnieniowa i sprawa załatwiona ,nie głów się tymi wyjściami 1 , 2 ,3 bo żeby dojść do ładu trzeba by to rozebrać popatrzeć jak lecą kanały itp
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
No właśnie dzisiaj odkręciłem wszystkie 3 wyjścia. Pod dwoma były sprężyny, pod jednym tuleja.
Znalazłem na skrzyni biegów wolny spływ - śrubka ukryta, ale znaleziona. Sprawdzone kompresorem - przez korek leci powietrze, więc luz.
Rozdzielacz bułgarski. Nie wiem na ile jest ustawiony - nawet nie wiem czy coś przy nim robili nasi "fachowcy". Wyszło mi 8 uzwojeń gwintu - i tak muszę kupić drugi rozdzielacz do hydrauliki z tyłu, więc będę wiedział czy ten nowy też będzie miał te 8 uzwojeń czy mniej.
Pójdzie tak:
Pompa --> P na rozdzielaczu od pługa ---> tuleja ciśnieniowa na N ---> P na rozdzielaczu od tylnej hydrauliki ---> tuleja ciśnieniowa na N ---> wpięcie się z powrotem do instalacji na tylny siłownik.
Oczywiście z obu rozdzielaczy pójdzie z T swobodny spływ do skrzyni biegów. Zamontuję w tym celu trójnik przy samej skrzyni biegów, bo innego rozwiązania nie znam.
Znalazłem na skrzyni biegów wolny spływ - śrubka ukryta, ale znaleziona. Sprawdzone kompresorem - przez korek leci powietrze, więc luz.
Rozdzielacz bułgarski. Nie wiem na ile jest ustawiony - nawet nie wiem czy coś przy nim robili nasi "fachowcy". Wyszło mi 8 uzwojeń gwintu - i tak muszę kupić drugi rozdzielacz do hydrauliki z tyłu, więc będę wiedział czy ten nowy też będzie miał te 8 uzwojeń czy mniej.
Pójdzie tak:
Pompa --> P na rozdzielaczu od pługa ---> tuleja ciśnieniowa na N ---> P na rozdzielaczu od tylnej hydrauliki ---> tuleja ciśnieniowa na N ---> wpięcie się z powrotem do instalacji na tylny siłownik.
Oczywiście z obu rozdzielaczy pójdzie z T swobodny spływ do skrzyni biegów. Zamontuję w tym celu trójnik przy samej skrzyni biegów, bo innego rozwiązania nie znam.
- yanmarf17d
- Posty: 1048
- Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
Nie licz obrotów egulacji ciśnienia, tylko na wyjściu wykonawczym (na siłownik) podepnij manometr i reguluj. Chyba warto się zaopatrzyć w taki zestaw (50-100zł w zależności od złączek), wtedy masz pewność, jak działa cały układ .
Zdzisław - YanmarF17D + Kubota GL32
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów
Re: Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
Tak też chciałem zrobić. Tylko co mi z tego, skoro na pompie hydraulicznej nie ma żadnego oznaczenia co do typu, przepływu i ciśnienia..
W internecie też nie ma żadnych informacji.
Teraz się zastanawiam czy robić przewody gumowe czy metalowe. Metalowe są moim zdaniem solidniejsze, nie trzeba ich zakuwać, więc odpada jeżdżenie i mierzenie. Zajmują mniej miejsca i lepiej wyglądają.
Na minus to konieczność posiadania giętarki do rur, której nie mam..
W internecie też nie ma żadnych informacji.
Teraz się zastanawiam czy robić przewody gumowe czy metalowe. Metalowe są moim zdaniem solidniejsze, nie trzeba ich zakuwać, więc odpada jeżdżenie i mierzenie. Zajmują mniej miejsca i lepiej wyglądają.
Na minus to konieczność posiadania giętarki do rur, której nie mam..
- yanmarf17d
- Posty: 1048
- Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
Pytałem w traktor com jak ustawiają dodadkowe rozdzielacze, w takich jak mój (F17d).
Odpowiedź: 125bar
Jakby Ci troszkę brakowało, to możesz podnieść o 10-15. Standardowe badesnost p40 ustawiane są fabrycznie na 175 bar.
Odpowiedź: 125bar
Jakby Ci troszkę brakowało, to możesz podnieść o 10-15. Standardowe badesnost p40 ustawiane są fabrycznie na 175 bar.
Zdzisław - YanmarF17D + Kubota GL32
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów
Re: Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
Standardowo mają faktycznie 175 bar i tak zostawię prawdopodobnie, bo oba rozdzielacze stoją na drodze do tylnego siłownika, więc ile da pompa, tyle będzie na rozdzielaczach, nic nie będę dławił.
Re: Kubota Saturn - dodatkowa hydraulika
https://photos.app.goo.gl/iZXsn6VxgW5fo1ku6
Powyżej masz jakie są ciśnieni a w kubocie . Oraz w którym miejscu należy się wpiąć z dodatkową hydrauliką.
Powyżej masz jakie są ciśnieni a w kubocie . Oraz w którym miejscu należy się wpiąć z dodatkową hydrauliką.