Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Post autor: k_sit » 28 paź 2019, 17:21

piotrbpm pisze: 28 paź 2019, 14:40 Druga sprawa to czy w tym momencie bez dodatkowej hydrauliki nie ma ochrony pompy ?
Wydaje mi się że jest bo rozdzielacz w podnośniku 3 pkt musi być wyposażony w zawór przeciążeniowy aby nie powstało ciśnie większe niż znamionowe .
Pokrótce jedno chcę wyjaśnić zaznaczyłem kolorami segmenty hydrauliki
# czerwony # to zawór ustalający ciśnienie na 135 kg/cm2
#żółty# to wielo zawór suwakowy ,który odpowiada za utrzymanie ciśnienia na 10kg/cm2 odciążając (kompensator),
suwak ster-steruje olej na siłownik i z powrotem do skrzyni, i zawór zwrotny .
#zielony# to siłownik z zaworem zwrotnym i zaworem dławiącym .
# niebieski # to adapter
Nie każdy zawór zabezpieczająco-regulujący znajduje się w korpusie wielo-zaworu pod pokrywą siłownika. Tutaj konstruktor zastosował go na zewnątrz ,dla przykładu w B2150 znajduje się na obudowie sprzęgła ,w Iseki jest wewnątrz .

Obrazek

Awatar użytkownika
wojtis1990
Posty: 691
Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Post autor: wojtis1990 » 28 paź 2019, 20:26

Znalazłem taki filmik https://www.youtube.com/watch?v=FHReWWN-AwI
Tutaj człowiek przeciął rurki i zrobił trójnik, czy taki sposób podłączenia dodatkowego rozdzielacza jest poprawny ?
Zasilanie rozumiem, powrót oleju jestem w stanie zrozumieć, a co z N, czy w tym wypadku nie ma potrzeby podłączać szeregowo rozdzielacza ?

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Post autor: piotrbpm » 28 paź 2019, 21:11

Koleś z filmiku to kretyn....
Wspawał w rurkę ssania powrót z rozdzielacza ,inaczej pisząc podgrzany nie oczyszczony olej z rozdzielacza ładowacza podał znów na pompę nic tylko pogratulować .
Po to podaję się zlew z rozdzielacza do korpusu skrzyni żeby ochłodzić olej oraz go oczyścić ,przecież pompa pobiera olej przez filtr ze skrzyni biegów .
Uwielbiam pomagać na tym forum ,a najlepiej jak nie ma pełnej dokumentacji zdjęciowej gdzie co leci i człowiek musi wróżyć z .....
Nie wiem czy tu akurat zawór przeciążeniowy jest zabudowany w tylnym podnośniku czy po drodze nie ma żadnej puszki pandory złącz itp .
Autor tematu powinien przeczytać podany link gdzie od deski do deski jest opisane co i jak .
Problem jest tylko z powrotem oleju ze skrzyni czyli T bo N wiadomo gdzie podpiąć .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
wojtis1990
Posty: 691
Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Post autor: wojtis1990 » 28 paź 2019, 21:51

Piotrze czytałem kilka stron tematu z linku który podałeś i za wiele z tego nie zrozumiałem.
U mnie przy pompie są dwie rurki. Jedna gruba od dołu, tak jak mówisz zasysa olej poprzez filtr ze skrzyni. Druga cienka na górze zasila ten element:
Obrazek
Obrazek
Krzysztof sugeruje wstawić tu adapter.
Obszukałem cały most i jedyne korki jakie widzę to zaślepkę na górze skrzyni i korek spustowy na dole.
Wiem że do dodatkowego rozdzielacza potrzebuję wyprowadzić P - zasilenie ( to rozumiem, przeciąć cienką rurkę i wstawić trójnik do zasilenia dodatkowego rozdzielacza ), T - wolny spływ oleju do skrzyni oraz N -łączenie rozdzielaczy wraz z tuleją ciśnieniową. Nie wiem tylko gdzie się wpiąć zgodnie ze sztuką.
Mam jeszcze taki schemat i nie mogę zrozumieć gdzie w fabrycznym rozdzielaczu szukać N żeby połączyć się z dodatkowym.
Obrazek

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Post autor: emek650 » 29 paź 2019, 11:01

to rozumiem, przeciąć cienką rurkę i wstawić trójnik do zasilenia dodatkowego rozdzielacza ),
Z pow. cytatu wynika że nie rozumiesz, dodatkowy rozdzielacz wstawiasz szeregowo z oryginalnym.
W dziale hydraulika wielokrotnie było wałkowane .....
Na szybko przerobiłem trochę Twój obrazek, może trochę Ci rozjaśni zasadę prawidłowego połączenia, to czy rurkę przetniesz czy dorobisz adapter jest mniej istotne, zasilanie z pompy ,powrót do skrzyni, zasilanie podnośnika z tulei ciśn. to wszystko.
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtis1990
Posty: 691
Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Post autor: wojtis1990 » 29 paź 2019, 12:20

Fakt, jakoś topornie mi to idzie. Im więcej czytam tematów tym mam większą sieczkę w głowię.
Podsumowując:
- tnę cienką rurkę wychodzącą z pompy
- podpinam do niej nowy rozdzielacz w miejsce P
- wychodzę z rozdzielacza z wyjścia N poprzez tuleję ciśnieniową i wchodzę w drugi koniec przeciętej rurki która idzie do fabrycznego rozdzielacza
- szukam korek gdzie wpiąć wolny spływ oleju z wyjścia T

Teraz pojąłem schemat podłączenia ?

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Post autor: emek650 » 29 paź 2019, 13:19

:D Dokładnie TAK , cała reszta to szczegóły wykonania w konkretnym traktorku.......
Powodzenia. :)

Awatar użytkownika
wojtis1990
Posty: 691
Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Post autor: wojtis1990 » 29 paź 2019, 19:23

Super, część sukcesu mam za sobą.
Jak namierzyć korek do wolnego spływu ? Odkręcać po kolei śruby, aż na którąś trafię czy np. są jakieś konkretne ?
Tutaj mam zdjęcia traktorka, może komuś rzuci się o oczy:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... CeyVVfqUQu
Rozumiem że do przeciętej rurki warto zastosować złącze tekalan zaciskowe, a potem to już inwencja własna przewodami elastycznymi żeby ładnie to poukładać. No i kończyć prace wiosenne żeby zimową porą brać się za rozbudowę hydrauliki. Będę robił na bieżąco zdjęcia i je umieszczał w tym temacie to może w przyszłości jakiś laik taki jak ja skorzysta z tego.
Adapter chyba sobie jednak odpuszczę, będzie prościej, a i tak raczej traktorek będzie miał u nas dożywocie.
Teraz jak już na spokojnie jeszcze raz przejrzałem podany wcześniej link do tematu to już wiem o czym mowa z tym cięciem rurek i gdzie podać P oraz N.
Czy można się wpiąć wyjściem T z rozdzielacza np. w korek poziomu oleju ?
Obrazek
Albo np. tutaj w korek numer 9 obok zaworu regulującego prędkość opadania TUZa:
Obrazek

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Post autor: k_sit » 29 paź 2019, 21:30

Widzę że zaczynasz kombinować . W korek "9" to jest wyjście na sterowanie siłownika jednostronnego rozdzielaczem z tuz opcja .

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Mitsubishi MT1601D dodatkowy rozdzielacz, wyprowadzenie szybkozłączy.

Post autor: piotrbpm » 29 paź 2019, 21:47

Super sprawa te zdjęcia widzisz jak wszyscy widzą to co TY od razu inna gadka jest .
Masz podobnie jak w mojej kubocie ,trzy otwory wejście wyjście i wolny spływ .
Tak Krzysztof przyznaje Ci rację (przyznał bym od razu widząc od początku te zdjęcia ) można się pokusić o adapter ale trzeba znaleźć kogoś z pasją do tego fachu bo taki zwykły fachowiec pocmoka pocmoka i powie 200zł.
W obecnym dekielku masz kanał aby z 1 olej przechodził do 2 np kolejność strzelam na ta chwilę )
Jak rozpoznać który otwór jest który ,prosta sprawa odpinasz śrubę oczkową nad otworem 1 i dmuchasz sprężarką w niego wtedy poznajesz już miejsce gdzie musisz podpiąć ,,P" nowego rozdzielacza dodatkowego (strzelam że to właśnie otwór nr 1) .
Dalej lokalizujesz wolny wpływ i z tym powinno być prosto bo również puszczam powietrze na pozostałe 2 i 3 .
Jeśli trafisz na wolny wpływ to po wyjęciu bagnetu będzie słychać przepływ powietrza do skrzyni biegów czyli to będzie dla Ciebie ,,T" jeśli pistolet od powietrza napotka na opór to otwór gdzie ten opór powstanie to Twoje ,,N"
Obrazek
Blacha jakieś 20mm ,roztrasować otwory które trzymają całość do korpusy te 3 szt ,potem olejowe i tu dwie opcję gwintujesz otwory na M18X1.5 bo chyba takiej starczą albo na bez czela spawasz nyple do blachy .
Sprawa i tak jest prosta bo nie ma zagłębień w adapterze tylko w obudowie podnośnika (te dołki na oringi )
Do dodatkowego rozdzielacza w mojej kubocie też będę musiał dorobić taki dekiel
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

ODPOWIEDZ