Remont silnika Hinomoto E324

marchewka
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2016, 20:04

Re: Remont silnika Hinomoto E324

Post autor: marchewka » 30 mar 2016, 23:12

Każda informacja na wagę japońskiego złota :) Super że jest ten katalog, muszę go nabyć. Jak wyciągnę tłoki to obejrzę dokładnie, stan tych tulei. Zależało by mi na pozostawieniu nominalnego wymiaru, ceny tłoków są faktycznie imponujące :) Co do ciśnienia sprężania to oczywiście je zmierzyłem zanim się zabrałem za remont, ale niestety co cylinder to było gorzej:)

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Remont silnika Hinomoto E324

Post autor: emek650 » 31 mar 2016, 11:13

Silnik i tak musicie rozebrać "do naga", jak będziesz miał tłoki na wierzchu to myślę że warto zajrzeć http://www.motoran.pl/ masz po drodze,mają dość duży wybór części silnikowych, robią szlify i tulejowanie bloków.

marchewka
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2016, 20:04

Re: Remont silnika Hinomoto E324

Post autor: marchewka » 02 kwie 2016, 18:49

Witam, no i się wyjaśniło:) Tuleje czarne jak czarny scenariusz ale cała reszta ok. Na chwilę obecną golutki blok występuje osobno i w poniedziałek rano jedzie do renowacji. O dalszych sukcesach będę informował na bieżąco a poniżej zdjęcia z ringu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak widać układ nie jest zużyty.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Remont silnika Hinomoto E324

Post autor: emek650 » 02 kwie 2016, 19:50

Piękna robota, ale rozwałka w drobny mak :shock: , z tego co widać to chyba niewiele pracował, czyli blok do tulejowania, nowe pierścienie, uszczelki i powinien być "perfekcyjny" ( :lol: ) traktorek.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1758
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Remont silnika Hinomoto E324

Post autor: k_sit » 03 kwie 2016, 07:10

Niewiem czy tulejowanie coś da ,raczej szlif i tłoki nad wymiarowe. Jaki jest luz na pierścieniu tak na zdjęciu to powyżej 1 mm to trochę za dużo . A świece sprawne ?

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2579
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Remont silnika Hinomoto E324

Post autor: marekspectra » 03 kwie 2016, 09:39

Obrazek


Jeśli to wżery , to troche słabo. Sam w domu nie wiele wymyślisz. Blok, tłkoki, korbowody etc trzeba zawieść do dobrej firmy. Ocenią co z tym zrobić. Mozna jechać do drugiej by zweryfikować co mówi ta pierwsza.

Można zrobić druciarstwo - przechonowac tuleje, dorobić nowe pierścienie - będzie działac ale to szajs nie robota. Jesli tłoki w dobrym stanie to dobrałbym do nich pierścienie i dorobił do tłoków nowe tuleje.

Bo o rzeczach oczywistych czyli nowe tłoki.tuleje pierscienie itp nie mówie.

...o ile tuleje są wymienne :) Jeśli nie, to szlif i tłoki nadmiarowy... ale najpierw trzeba je znaleść.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Remont silnika Hinomoto E324

Post autor: piotrbpm » 03 kwie 2016, 10:01

Moim skromnym zdaniem to takie wżery nie powodują utraty kompresji ,co innego jakby były rysy od góry do dołu .
Trzeba było założyć nowe pierścienie ,spr głowice na szczelność i składać .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

kamil00
Posty: 136
Rejestracja: 04 lut 2014, 18:27

Re: Remont silnika Hinomoto E324

Post autor: kamil00 » 03 kwie 2016, 15:35

Zgadzam się z Piotrem tuleje nie są jeszcze takie złe , u mnie na jednej tuleji są wżery od wody całkiem spore i silnik mimo to całkiem dobrze smiga . Ze znalezieniem części do silnika będą napewno spore problemy a jeśli już to i cena będzie napewno zaporowa

marchewka
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2016, 20:04

Re: Remont silnika Hinomoto E324

Post autor: marchewka » 03 kwie 2016, 23:46

Witam, dziękuję za zainteresowanie tematem. Wżery w gładziach cylindrów na żywo wyglądają nieciekawie, po rozebraniu były pokryte grubą warstwą złóg rdzy. Jest to w zasadzie jedyny napotkany mankament. Spróbuję prze węszyć temat, jutro odezwę się do firmy http://www.motoran.pl/ , zobaczymy jak oni to widzą.

marchewka
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2016, 20:04

Re: Remont silnika Hinomoto E324

Post autor: marchewka » 30 kwie 2016, 23:42

Witam po dłuższej przerwie i chwalę się, że traktorek powrócił do żywych :)

ODPOWIEDZ