Akumulatory

TadeuszB
Posty: 852
Rejestracja: 13 maja 2018, 14:06
Lokalizacja: Siedlce, Mazowieckie

Re: Akumulatory

Post autor: TadeuszB » 17 lis 2018, 08:01

Posprawdzam najpierw prąd przy rozruchu.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Akumulatory

Post autor: piotrbpm » 17 lis 2018, 08:26

Kiedyś już pisałem o tym jaki powinien być akumulator w danym modelu .
Mierzysz ile jest miejsca w cm i kupujesz taki akumulator jaki się tylko zmieści .
Strzelam że wjedzie tam 70Ah (jak kolega wyżej podpowiada) ,co prawda w ciągniku to nie pojemność jest ważna tylko prąd rozruchowy ,taki około 600A .
Niestety jak się kupuję ciągnik często brak jest akumulatora , sprzedawca wkłada na sztukę tylko że nowy .
Nie ma co go winić za to po prostu ma kilkadziesiąt modeli i trudno było by mieć stos różnych baterii rozruchowych .
Akumulator jest na gwarancji nowy więc można się z kimś wymienić dopłacić (sąsiad rodzina ) może potrzebują małego do jakiego małego auta .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

TadeuszB
Posty: 852
Rejestracja: 13 maja 2018, 14:06
Lokalizacja: Siedlce, Mazowieckie

Re: Akumulatory

Post autor: TadeuszB » 17 lis 2018, 08:43

Piotr sprzedawca wkłada nie na sztukę tylko na cenę. A do kilkudziesięciu modeli traktorów nie potrzeba kilkudziesięciu modeli akumulatorów. A może Ty potrzebujesz mały?

newrom
Posty: 180
Rejestracja: 23 mar 2017, 20:00

Re: Akumulatory

Post autor: newrom » 17 lis 2018, 10:37

Pomierzyć trzeba nie tylko skrzynkę, ale i średnicę klem. U mnie są jakieś mniejsze, ale póki kręci dobrze i pali zimą to nie będę zmieniać akku pomimo że ma mniejszą pojemność i prąd rozruchowy niż zaleca producent.
Jak zacznie się robić problem, albo założę więcej odbiorników prądu to pomyślę nad zmianą aku i klem.

Gelo
Posty: 417
Rejestracja: 24 paź 2017, 10:05
Lokalizacja: Kock

Re: Akumulatory

Post autor: Gelo » 17 lis 2018, 10:56

Mierzysz ile jest miejsca w cm i kupujesz taki akumulator jaki się tylko zmieści .
Strzelam że wjedzie tam 70Ah (jak kolega wyżej podpowiada) ,co prawda w ciągniku to nie pojemność jest ważna tylko prąd rozruchowy ,taki około 600A

Nie masz racji. Lepszy mały aku i doładowany niż duży i niedoładowany. Teraz małe aku mają duże prądy rozruchu. Tym bardziej że jest to mały silnik.
Tadeuszu na początek zmierz prąd ładowania, bo od tego należy zacząć. Jeśli prąd będzie ok to sprawdź jw. prąd na rozruchu. I będzie wszystko jasne.
Branson 4020

TadeuszB
Posty: 852
Rejestracja: 13 maja 2018, 14:06
Lokalizacja: Siedlce, Mazowieckie

Re: Akumulatory

Post autor: TadeuszB » 17 lis 2018, 11:38

Piotr żartował oczywiście, a może w tzw maliny chciał mnie wpuścić, przecież wiadomo że przy dużym aku musiałbym w pole z prostownikiem jeżdzić :) .

newrom
Posty: 180
Rejestracja: 23 mar 2017, 20:00

Re: Akumulatory

Post autor: newrom » 17 lis 2018, 14:00

Jeśli bilans energetyczny jest dodatni to większy akumulator będzie miał dłuższą żywotność. Jeśli bilans jest ujemny, to pojawia się niedoładowanie i problemy, ale to trzeba naprawić.
Warto pamiętać że wydajność akumulatorów znacznie spada w temperaturach ujemnych, a do tego dochodzi fakt że na mrozie dizla trudniej odpalić i bywa że prądu brakuje.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Akumulatory

Post autor: piotrbpm » 17 lis 2018, 18:14

Ja proponuję zakupić 65- 70Ah ,a co pan zrobi to ...
Zakup ciągnika był realizowany troszkę na wariackich papierach dlatego nie do końca wiedziałem z jakim akumulatorem przyjedzie traktorek .
Jeśli wiedział bym wcześniej zakupił bym większy(poprosił o przyjazd bez akumulatora) i na lawecie zainstalował nowy duży i było by po problemie .
W ciągniku bilans jest na plus i to z nadwyżką ,dlatego jest prądnica a nie alternator.
Nowy naładowany akumulator 70Ah będzie hulać długie lata i będzie zawsze naładowany .
Jeśli ktoś ma inne teorie związane z akumulatorami do ciągników chętnie poczytam .
Największym odbiorem prądu w tym modelu to rozrusznik który pobierze energię na rozruch .Po kilku minutach pracy akumulator dzięki prądnicy odzyska tą energię .
Nawet z włączonymi światłami prądnica jest w stanie zasilać oświetlenie oraz ładować akumulator .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
amigorm1976
Posty: 402
Rejestracja: 26 gru 2013, 20:02
Lokalizacja: Mazowszany / pow. Radomski
Kontakt:

Re: Akumulatory

Post autor: amigorm1976 » 18 lis 2018, 16:43

Być może w Yanmar tak jest że bilans jest na plus, Kubota Bulltra i jej śmieszna prądnica raczej ma inny bilans gdyż praca na światłach mijania plus szperacz ledowy na tyle po 3 godzinach pracy sterownik tylniego tuza miał za mało prądu aby działać poprawnie. Zmiana położenia możliwa była dopiero po wyłączeniu oświetlenia.

newrom
Posty: 180
Rejestracja: 23 mar 2017, 20:00

Re: Akumulatory

Post autor: newrom » 18 lis 2018, 16:52

No to tym bardziej warto mieć duży zapas prądu, do klem przykręcić odpowiednią końcówkę z szybkozłączką i podpinać prostownik po zakończonej pracy. Albo wymienić prądnicę na mocniejszą.

ODPOWIEDZ