Akumulatory

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Akumulatory

Post autor: lewan24pl » 18 lis 2018, 17:32

U mnie też myślałem że mały aku bo wąski wysoki typowo japoński jak też ktoś miał japonskie auto to wie fakt mój pali od strzała ale jakoś tak jak by za słabo tak mi się wydawało.Wiec postanowiłem kupić nowe aku
tu nie było łatwo dobrać ze standardowych więc sprzedawca szukał i szukał i za ok dwa dni dał znać że jak chce taki sam to dwa razy tyle jak zwykły bo to typowy Japoniec i tylko kilka firm takie prowadzi w sprzedaży dlatego drugi bo nie typowy.Ma 60ah a rozruchu nie pamiętam ale nie ma różnicy tak samo kręci więc wydatek był nie potrzeby ale z racji tego że mnie nie ma a ojciec już trochę nie taki I nie chcem żeby coś tam grzebał więc zostawiłem zima idzie to niech już będzie.A u mnie plus po prawej stronie jest i tak jak by z tylu aku nie z przodu dlatego było trochę kombinacji żeby dobrać a tam za dużo miejsca nie ma żeby wsadzić coś innego.
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

carbonrim
Posty: 41
Rejestracja: 26 lip 2015, 18:11
Lokalizacja: Małopolska

Re: Akumulatory

Post autor: carbonrim » 29 wrz 2019, 21:16

Taki temat z prądem związany.
Aku 60Ah, 540A (jakiś niemiecki BlackPower) na pokładzie Yanmara FX24D. Żadnych problemów z prądem od 2016 r. kiedy kupiłem traktor. W czerwcu 2019 zaświeciła się kontrolka z 'piorunem' na tablicy rozdzielczej, ale odpalałem bez problemu wielokrotnie potem. Końcem września odpaliłem, wyjechałem, zgasiłem i już nie zapalił. Aku podładowałem ok 2h i odpala znowu bez problemu. Przez noc naładowałem aku do "pełna". Ładował się 11h, rano miał napięcie 14,2V po odpięciu prostownika. Podpiąłem, ale niestety piorun nadal się wyświetla.
Obrazek
Być może jest to związane z alternatorem (model Denso 129423-77200). Nie wiem czy tak było od oczątku, czy to kuny, czy moje dzieci ;), ale w pobliżu alternatora są dwa luźne kable, a gniazdo 3-stykowe alternatora jest puste. Jest do niego podpięty tylko gruby czerwony kabel (zakładam, że to plus akumulatora), co widać na zdjęciu
Obrazek
Tak jak pisałem nie wiem czy te kable były podpięte wcześniej, ale na pewno wiem, że na desce rozdzielczej nie było do pewnego czasu 'pioruna'.
Wiecie może jakie sygnały i skąd powinny iść w tej 3-pinowej wtyczce? Znalazłem ten alternator w sieci, ale nie znalazłem diagramu podpięcia dla niego.
Yanmar FX24D

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Akumulatory

Post autor: lewan24pl » 29 wrz 2019, 21:34

Ale to orginalny alternator od niego ???
Bo oryginalnie to chyba prądnica była ale nie pamiętam
Napewno ktoś na forum ma taki model poszukaj i napisz prywatną wiadomość o fotki
Podejrzewam że się wypiely i dlatego nie ładuje
Weź miernik odpal szprzet sprawdź gdzie co jest i tyle
Albo odpal i podlaczaj kable na krótko dotykając i na chwilkę i znajdziesz gdzie powinien być bo tam kostki brakuj oryginalnej i ktoś pewnie tak wcisnął konwektory
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

carbonrim
Posty: 41
Rejestracja: 26 lip 2015, 18:11
Lokalizacja: Małopolska

Re: Akumulatory

Post autor: carbonrim » 29 wrz 2019, 22:27

Dzięki za odpowiedź. Nie wiem czy to oryginalny alternator.
A wmiędzyczasie przyjrzałem się lepiej tabliczce znamionowej na aleternatorze
Obrazek
Jest tam schemat tego złącza z oznaczeniami P, IG, L
Z tego co czytam to
P - obrotomierz,
IG - zasialnie po zapłonie (czy może chodzi o wartość napięcia kiedy alternator już pracuje?),
L - kampka kontrolna (czy może chodzi o podpięcie kontrolki na desce rozdzielczej?)

Czy można to interpretować tak, że to 3-pinowe złącze to tylko 'wyjście' danych kontrolnych na zewnątrz alternatora? Przynajmniej P i L takie wrażenie sprawiają. Nie do końca wiem jak interpretować IG. Może stąd należałoby 'ciągnąć' prąd dla całego traktora jak już alternator działa. Zna ktoś odpowiedź?
Yanmar FX24D

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Akumulatory

Post autor: lewan24pl » 29 wrz 2019, 22:37

To weź po kolorze kabla który idzie do kontrolki i będziesz wiedział gdzie podłączyć a drugi do stacyjki
Albo weź zasilanie i połącz do któregoś z nich i czy kontrolka się zapali e nie jestem pewien czy ta zadziała
Kabinuj i znajdziesz ale zobacz też Janie jak się wysunęły to który najbliżej jakiego styku w alternatorze i zobacz w gnieździe może widać do którego by podłączone
A jak znajdziesz to na przyszłość może dokup wtyczkę i będzie lepiej bo nie wypadną w przyszłości
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Akumulatory

Post autor: k_sit » 30 wrz 2019, 10:33

Alternator jeżeli jest nie podłączony do kontrolki i + po zapłonie nie ładuje. Potrzebuje on tego aby się wzbudzić i mierzyć wartość napięcia w instalacji. Jak masz miernik to zmierz napięcie na zaciski + alternatora i masy . Połącz zacisk + z L przez żarówka 2W i bezpośrednio + z IG powinno pojawić się napięcie na alternatorze. To takie połączenie na krótko by sprawdzić czy altrternator czy instalacja.

Gelo
Posty: 417
Rejestracja: 24 paź 2017, 10:05
Lokalizacja: Kock

Re: Akumulatory

Post autor: Gelo » 30 wrz 2019, 11:43

Jak wyżej. Na jednym z wypiętych przewodów po włączeniu zapłonu musi być +. Podepnij go w oznaczenie kontrolki. Po podłączeniu powinno pojawić się ładowanie. Czy coś oprócz ładowania ci zginęło?
Branson 4020

carbonrim
Posty: 41
Rejestracja: 26 lip 2015, 18:11
Lokalizacja: Małopolska

Re: Akumulatory

Post autor: carbonrim » 30 wrz 2019, 23:25

OK, dzięki za odzew koledzy. Naprowadziliście mnie na właściwy trop. Już wszystko podłączyłem jak trzeba. Na razie (bez wtyczki) wygląda to tak:
Obrazek

Schemat prawidłowego podłączenia:
Obrazek

Kupiłem nową wtyczkę na allegro, żeby uniknąć rozłączeń kabli w przyszości. W sieci nazywa się ta wtyczka Nippon 3 pin. Mam nadzieję, że ten zamiennik z allegro będzie pasował
Obrazek
Yanmar FX24D

ODPOWIEDZ