kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
Witam zakupiłem traktorek kubota l245 dt Traktorek był przywieziony z holandi uszkodzony. była wydmuchana uszczelka pod głowica. własciciel od którego kupiłem oddał do naprawy do jakiegoś mechaniora od traktorów u siebie na wiosce nie potrafi dokładnie powiedzieć co było zmieniane ale z tego co mówił pierścienie uszczelka pod głowica ,pompa wtryskowa regenerowana . Ale ogólnie jest popaprany cały ten silnik nawet go nie umył. oznaczenie silnika dh 1101 . traktor odpala w miare dobrze,nie dymi natomiast jest słaby jak by miał zapłon przestawiony . wolno wchodzi na obroty. Miał ktoś doczynienia z tym silnikiem? Jest możliwość że mechanior przestawił rozrząd na kołach?
Re: kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
Nie widzę regulacji wtrysku w tym typie silnika ,jedyna rzecz to podkładka pod pompę .
Jeśli jest za duża lub jej nie ma (pompa była regenerowana wykręcana) to wpłynie na kąt wtrysku (moim zdaniem)
Jeśli jest za duża lub jej nie ma (pompa była regenerowana wykręcana) to wpłynie na kąt wtrysku (moim zdaniem)
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
Piotrze i to znacząco. Może w serwisówce jest podana grubość tej uszczelki to by koledze fafek29 pomogło.
@fafek29
Jak silnik cały popaprany to może uszczelki nie ma i leje na wszystkie strony.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert
Robert
Re: kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
A orientuje się się panowie czy to są podobne silniki d1101 dh1101 czym się różnią. Chciałem kupić kpl uszczelek i nie wiem czy bedo pasily od tego do tego. Z opowiadań właściciela wynika że czasami jeździ dobrze a czasami jest słaby. Na dniach będę się zabierał za to to dam znac
Re: kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
Jak tak mówi to niech weźmie traktorek i odda pieniądze. To nie pogoda, że jest, albo nie ma.
A rachunki na naprawy są czy to też tylko opowieści? Jak sprowadził z Holandii i niby naprawiał to może pseudo handlarz?
A temacie co by na mnie Mod nie nakrzyczał
Można próbować osadzać pompę na płytkach ze szczelinomierzy (bo 4 dookoła) i próbować co i jak. A potem na silikon. Tylko to taka rzeźba w gównie...
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert
Robert
Re: kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
Traktorek mupiłem w dobrej cenie, sprzedający poinformował mnie o wszyskim wiec nie mam do niego pretensji. Narazie wyjołem rozrosznik aby zmienić bendix ..,ale też jakis dziwaczny jest. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Według tractordata ten traktorek ma silnik dh1101 więc powinien mieć pojemność ok 1100cm a u mnie na silniku pisze 1299cm .nie moge znależ gdzie nabity jest model silnika
Re: kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
Kąt wtrysku możesz sam sprawdzić. Pierwszy wtrysk wykręcasz i gdy tłok na górze ma podawać paliwo. Ale na moje oko, pompa do mechanika.
Branson 4020
Re: kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
Chyba tak bede musiał zrobić Wyjąc pompe i dać do sprawdzenia bo nawet poci sie w jednym miejscu. A na kole zębatym jest możliwe żeby był przestawiony o 1 ząb?
odpalał by wtedy?
są tam jakies znaki zeby sprawdzić?
odpalał by wtedy?
są tam jakies znaki zeby sprawdzić?
Re: kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
Wszystko jest możliwe, zależy jakie faktycznie objawy i czy cały czas jest tak samo.
Branson 4020
- marekspectra
- Posty: 2574
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: kubota l245 dt silnik DH1101 PROBLEM
Ja zmierzyłbym ciśnienie sprężania. Nie pamiętam, ile powinno byc , znajdziesz w każdej serwisówce, ale coś ok 30 atm. Najważniejsze żeby różnice pomiędzy skrajnymi odczytami nie były większe jak 10 %. jeśli ciśnienie jest poprawne- należy sprawdzić kąt wtrysku. Do jego kontroli są odpowiednie znaki , ale to dłuższa historia. W każdym razie domowym sposobem możesz sprawdzić go w ten sposób, że nakładasz wężyk przezroczysty na rurkę wtryskową 1 cylindra i kręcąc wałem korbowym ( przy pomocy klucza na kole pasowym, lub śrubokręta na wieńcu zębatym koła zamachowego ) zauważysz wzrost poziomu paliwa. Ten moment oznacza wtrysk do cylindra. W tej pozycji tłok powinien znajdować sie ok 10 -14 stopni przed GMP czyli jakiś 1.5 cm na kole pasowym.
Regulacji dokonuje sie przez dobór podkładki pod pompą wtryskową. występują one w różnych grubościach a każda z nich "przeliczona" jest na inną wartość kąta przyspieszenia wtrysku.
Zadanie jest do zrobinia w garazu jak najbardziej, ale wymaga przygotowania w postaci wyszukania danych , najlepiej instrukcji warsztatowej.
PS
Najlepszym rozwiązaniem jest wypożyczenie lampy stroboskopowej do diesla. (lub zakup tj ok 500zł) Jeden kabel mocujesz na +akumulatora, drugi na masie, a trzeci - uchwyt na rurce 1 cylindra, uruchamiasz silnik, kierujesz snop swatała na koło pasowe i obserwujesz znaki ,widać dokładnie czy się pokrywają lub jaka jest różnica.
Znaki opcjonalnie mogą być zaznaczone na kole zamachowym. w Obudowie sprzęgła jest odpowiedni wziernik.
wracając do wężyka, ja kiedyś wykręcałem przewód 1 cylindra, zakładałem inny, z obciętą końcówką, na którą założony jest wężyk, a do wężyka włożony jest zużyty wkład do długopisu Ta dziwaczna konstrukcja powodowała że wewnętrzna średnica była tak mała, że doskonale widoczny był moment kiedy poziom paliwa zaczynał wzrastać. Jednak nic nie zastąpi lampy
Regulacji dokonuje sie przez dobór podkładki pod pompą wtryskową. występują one w różnych grubościach a każda z nich "przeliczona" jest na inną wartość kąta przyspieszenia wtrysku.
Zadanie jest do zrobinia w garazu jak najbardziej, ale wymaga przygotowania w postaci wyszukania danych , najlepiej instrukcji warsztatowej.
PS
Najlepszym rozwiązaniem jest wypożyczenie lampy stroboskopowej do diesla. (lub zakup tj ok 500zł) Jeden kabel mocujesz na +akumulatora, drugi na masie, a trzeci - uchwyt na rurce 1 cylindra, uruchamiasz silnik, kierujesz snop swatała na koło pasowe i obserwujesz znaki ,widać dokładnie czy się pokrywają lub jaka jest różnica.
Znaki opcjonalnie mogą być zaznaczone na kole zamachowym. w Obudowie sprzęgła jest odpowiedni wziernik.
wracając do wężyka, ja kiedyś wykręcałem przewód 1 cylindra, zakładałem inny, z obciętą końcówką, na którą założony jest wężyk, a do wężyka włożony jest zużyty wkład do długopisu Ta dziwaczna konstrukcja powodowała że wewnętrzna średnica była tak mała, że doskonale widoczny był moment kiedy poziom paliwa zaczynał wzrastać. Jednak nic nie zastąpi lampy
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne