Kubota GL220 Grandel

BartekM
Posty: 16
Rejestracja: 09 kwie 2020, 12:45

Kubota GL220 Grandel

Post autor: BartekM » 13 kwie 2020, 09:31

Cześć wszystkim,
Od tygodnia jestem posiadaczem traktorka Kubota GL220 Grandel. Moja maszyna prezentuje się w ten oto sposób:
Obrazek
Obrazek
Z traktorka jak na razie jestem bardzo zadowolony, odpala bez problemu, wszystkie filtry i oleje zostały wymienione. Myślę, że większość dźwigni mam opanowanych jednak nie do końca wiem jak działa panel sterowania, który znajduje się z prawej stronie operatora. Postaram się wyjaśnić to obrazowo:
Obrazek
Z moich własnych "ustaleń" wywnioskowałem, że kiedy pokrętło nr "3" jest ustawione na polu niebieskim to wówczas poziom TUZ'a reguluje za pomocą joysticka nr "1" (dźwignia przy kierownicy jest nieaktywna).
Jeśli pokrętło nr "3" ustawię na polu żółtym wówczas dźwignia przy kierownicy jest aktywna. Wtedy też mam możliwość skrócenia pracy roboczej TUZ'a. Mianowicie, mogę zmniejszyć wysokość podnoszenia przez pokrętło nr "3", a także zmniejszyć poziom opuszczania przez dźwignię nr"8". W tym ustawieniu joystick nr "1" służy do poziomowania TUZ'a.
Jeśli chodzi o pokrętło nr "5" to jego działanie również polega na poziomowaniu TUZ'a. Jeśli ustawione jest na polu żółtym to jego regulacja jest wykonywana automatycznie.
Nie wiem natomiast do czego służy przełącznik nr "2" a przynajmniej nie zaobserwowałem żadnych zmian w jego ułożeniu. Jeśli chodzi o pokrętło nr "4" oraz "6" to od sprzedającego otrzymałem informację, iż są to pokrętła, które dedykowane są do maszyn Kubota i najprawdopodobniej będą mi zbędne.
Największy problem mam z dużym pokrętłem nr "7". Początkowo jego działanie polegało na tym, iż mogłem zmieniać wysokość ułożenia TUZ'a, kiedy znajdował się na samym dole. Zakres jego pracy na pokrętle jest od 1 do 9, natomiast u mnie funkcjonował tylko od 1 do 3. Nie wiem dlaczego ale teraz w ogóle nie reaguje.
Proszę o pomoc, ponieważ sam tego nie opanuje. Przeglądałem forum jednak nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Na koniec proszę jeszcze o poradę. Na drugim zdjęciu mam już maksymalnie opuszczony TUZ. Zastanawia mnie jednak, czy nie powinien on schodzić niżej. być może jest to spowodowane dysfunkcją pokrętła nr "7"? Co prawda wiem też, że mogę go jeszcze wyregulować "ręcznie", ponieważ teraz ramiona TUZ'a są umocowane na środkowej pozycji.
Pozdrawiam, trochę zawile to opisałem ale mam nadzieję, że mnie zrozumiecie.

Awatar użytkownika
yanmarf17d
Posty: 1035
Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Kubota GL220 Grandel

Post autor: yanmarf17d » 13 kwie 2020, 09:59

Piękna sztuka.
Na temat pokręteł się nie wypowiadam ,bo nie mam.
A swoją drogą firmy handlujące traktorami nic (prawie nic) nie robią w kwestii opanowania wiedzy na temat tych tajemnych pokrętełek i dżojstików
Zdzisław - YanmarF17D + Kubota GL32
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Kubota GL220 Grandel

Post autor: k_sit » 13 kwie 2020, 12:03

Cześć dźwigni działa po włączeniu biegu . W pozycji N jest ograniczona .

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Kubota GL220 Grandel

Post autor: lewan24pl » 13 kwie 2020, 12:31

Nr.2 jak włączysz to powinna zapalić się kontrolka pomarańczowa taki traktor z glebogryzarką coś takiego,jak to jest włączone i włączysz rewers jazda do tyłu to automatycznie podniesie ci się tylny tuz
To za każdym razem jak będziesz chciał jechać do tyłu to podniesie i z tyłu narzędzie

A i fajna opcja pokrętło 3-4 oraz 7 możesz sobie ustawić np.jak wysoko za każdym razem ma podnosić narzędzie i opuszczać do tej samej głębokości i używając do tego dźwigni tylko przy kierownicy
Pstryk podnosi ci do rządnej wysokości pstryk opuszcza tak samo do zaprogramowanej głębokości a pokrętłem nr 7 możesz regulować głębokość a pokrętłem 3 jak wysoko ma podnosi
Pokrętło 4 żeby taka funkcję włączyć maxymalnie chyba w prawo jak pamiętam

A to wiesz do czego służy :?:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2020, 17:00 przez lewan24pl, łącznie zmieniany 1 raz.
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Kubota GL220 Grandel

Post autor: lewan24pl » 13 kwie 2020, 12:41

A swoją drogą firmy handlujące traktorami nic (prawie nic) nie robią w kwestii opanowania wiedzy na temat tych tajemnych pokrętełek i dżojstików
[/quote]

To prawda sam nie raz dzwoniłem się zapytać co do czego i nic
Samemu mi zajęło wiele godzin spędzonych kopiuj wklej tłumacz z japońskiego w google i niegdy nie wiedziałem po co mam dźwignie AD normalnie krew mnie zalewała po co to jest ale w końcu po wielu godzinach spędzonych w google na japońskich stronach dowiedziałem się po co to jest :D
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

BartekM
Posty: 16
Rejestracja: 09 kwie 2020, 12:45

Re: Kubota GL220 Grandel

Post autor: BartekM » 13 kwie 2020, 22:33

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Na pewno będę testował wasze wskazówki w praktyce jednak jak na razie mam tylko przyczepkę tak więc moje pole manewru jest dość skromne. Reszta sprzętu musi jeszcze zaczekać. Najbardziej myślę o rozbudowaniu traktorka w ładowacz czołowy.
Odpowiadając na Twoje pytanie Lewan24, to niestety ale w przypadku tej dźwigni również otrzymałem wiadomość, że na pewno jej nie wykorzystam, ponieważ jest ona dedykowana tylko i wyłącznie do japońskiego osprzętu. Jednak jeśli mam błędne informację to proszę mnie skorygować.
Pozdrawiam

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Kubota GL220 Grandel

Post autor: lewan24pl » 13 kwie 2020, 23:03

Tam słuchaj się sprzedawców
A masz asystenta skrętu wiesz jak go włączać?
Wiesz w ogóle co to
Oczywiście bez obrazy tylko pytam bo nie każdy wie o co chodzi
A z chęcią bym usłyszał co mówią do czego to służy ta wajchą AD jakiego japońskiego sprzętu :shock:
A i tą opcję AD włączysz nie na każdym biegu ty masz manualną skrzynię to podejrzewam że tylko do biegu 2-3 i tylko na jakim reduktor bo u ciebie są dwa reduktory ja mam ushift i u mnie do piątego biegu powyżej wyłącza się samo
A już ogarnęłeś te wszystkie wajchy pokrętła co do czego gdzie włączać przedni napęd asystenta skrętu itp.
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

BartekM
Posty: 16
Rejestracja: 09 kwie 2020, 12:45

Re: Kubota GL220 Grandel

Post autor: BartekM » 14 kwie 2020, 10:21

Postaram się przedstawić to co wiem, a w zasadzie, to co usłyszałem od sprzedawcy. Tak więc:
Obrazek
Dźwignia nr "9" - służy do załączania przedniego napędu oraz asystenta skrętu. W ułożeniu widocznym na zdjęciu załączony jest tylko napęd tylni. Przestawiając dźwignię do góry załączamy napęd przedni, natomiast kierując dźwignię, w bok załączamy tzw. asystent skrętu. Z tego co wiem, asystent skrętu "pomaga" manewrować traktorkiem. Kiedy jest włączony możemy skręcać praktycznie w miejscu. Dodatkowo można się wspomóc dzielonym hamulcem, w zależności w którą stronę kręcimy.
Pokrętło nr "10" - służy do regulowania przepływu oleju hydraulicznego, dzięki czemu możemy spowolnić bądź też przyspieszyć np. pracę ładowacza czołowego.
Stopka nr "11" - służy do załączania blokady tylnego mostu.
Dźwignia nr "12" - nie wiem do czego służy. Tak jak już pisałem. Otrzymałem informację, że jest mi zbędna, ponieważ obsługuje tylko japoński osprzęt. Tak więc proszę o wyjaśnienie, czym że ona jest i do czego służy?
Wstawię również zdjęcia dodatkowe:
Obrazek
Tak jak pisałeś, jest to manual. Do dyspozycji mamy 4 biegi, jednak dzięki dźwigniom "H,L" mamy możliwość redukowania przełożeń co daje nam w sumie biegów 16.
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Kubota GL220 Grandel

Post autor: lewan24pl » 14 kwie 2020, 11:04

To nr 9 jak włączysz asystenta skrętu (spróbuj sobie)
Włącz go nie za szybko bieg i jadąc trzymając obrotu skręć maksymalnie np.w lewo i obserwuj przednie lewo koło zobaczy zacznie się obracasz szybciej niż z drugiej strony
A nie musisz się wspomagać hamulcem dzielonym żeby niby w miejscu skręcić do tego służy ta dźwignia nr12 AD
A to jak włączysz tylko nie działa na wyższych biegach powinna zapalić ci się kontrolka na desce
A to służy do tego jak właśnie skręcasz mocno w jedną bądź drugą stronę to skręcając np.w lewo tylne lewo koło samo zwolni i będzie się kręcić wolniej i dzięki temu szybciej się obróci czy traktor
To fajna funkcja działa tak jak byś zablokował jeden hamulec i skręcał żeby zmniejszyć promień zawracania tylko że to robi za ciebie automatycznie
Spróbuj sobie samym traktorkiem pierw włącz sobie asystenta i skręcając w lewo prawo i zobsczych o co chodzi a później włącz tą dźwignie 12 i tak samo skręcając w jedną stronę zobaczysz że tyle jedno koło zacznie się wolniej obracać
Mi to zajęło długie godziny żeby w końcu dowiedzieć się do czego służy ta dźwignia AD bo w traktormixsie nie wiedzieli do końca też nie potrafili mi wytłumaczyć dokładnie
Także nie słuchaj że do japońskiej maszyny tylko to pomaga w zawracaniu,hamuje ci tylne koło automatycznie w kierunku w którym skręcasz

I jak pisałem weź sprzęt na próbę i sam wypróbuj co i jak bo wtedy sam się przekonasz jak to dział i tak samo opuść tylny podnośnik przełącz przełącznik nr.2 powinna zapalić się pomarańczowa kontrolka i po włączeniu reversu do tyłu podniesie się sam podnośnik do góry
To fajna opcja jak dojeżdżasz do końca pola i musisz cofnąć żeby zawrócić to zamiast użyć dźwigni i włączyć wsteczny przy tej opcji tylko włączasz wsteczny i maszyna sama się z tyłu podnosi ty tylko cofasz ustawiasz się opuszczasz przy kierownicy np.dla wygody i lecisz dalej
Dla tego naprawdę dużo fajnych funkcji można zrobić ale sam musisz wypróbować
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

BartekM
Posty: 16
Rejestracja: 09 kwie 2020, 12:45

Re: Kubota GL220 Grandel

Post autor: BartekM » 15 kwie 2020, 19:55

Dzięki za pomoc.
Gdyby nie Twoja podpowiedź to pewnie u mnie dźwignia "AD" była by bezużyteczna.
Nadal jednak mam problem z pokrętłem nr "7". Na chwilę obecną, nie działa. Próbowałem go używać, w trakcie jazdy ale bez efektu. Tak jak już wcześniej pisałem, początkowo to pokrętło działało w zakresie od 1 do 3, powodując zmianę położenia TUZ'a gdy znajdował się na samym dole. Teraz, w ogóle nie reaguje i nie mam pojęcia co zrobić aby zaczęło funkcjonować. Być może jest niesprawne? Proszę jeszcze raz o podpowiedź.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ